آفتاب

تظاهرات علیه سیاست‌های ریاضتی در بلژیک به خشونت کشیده شد

تظاهرات علیه سیاست‌های ریاضتی در بلژیک به خشونت کشیده شد

حدود یکصد هزار معترض در پایتخت بلژیک در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی دولت تظاهرات کردند. این در حالی است که پلیس بلژیک این معترضان را با گاز اشک‌آور و آب پرفشار پراکنده کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این تظاهرات در مجموع مسالمت‌آمیز و آرام بود ولی در پایان آن معترضان چند دستگاه خودرو را آتش زدند.

کارگران که در میان معتراضن بودند، سنگ‌فرش‌های خیابان را از جایشان کندند و به سوی پلیس پرت کردند. گزارش‌هایی نیز منتشر شده مبنی بر اینکه معترضان بمب دودزا به سوی پلیس پرت کردند. در خشونت‌های پایان این تظاهرات، دست‌کم ۱۴ نفر زخمی شدند.

دولت جدید بلژیک که از راست میانه‌رو است، قصد دارد برای اجرای سیاست‌های تعیین‌شده اتحادیه اروپا سن بازنشستگی را افزایش دهد، دست‌مزدها را تثبیت کند و از خدمات عمومی بکاهد.

به گزارش شبکه بی بی سی، در اعتراض به این برنامه، اتحادیه‌های کارگری برای یک رشته اعتصاب و تظاهرات برنامه‌ریزی کرده‌اند. تظاهرات روز پنج‌شنبه یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات کارگری بلژیک پس از جنگ جهانی دوم بود.

برآورد شده است که دست‌کم یکصد هزار نفر در آن حضور داشته‌اند. کل شهر بروکسل یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت دارد. کل جمعیت بلژیک هم حدود ۱۱ میلیون نفر است. در خشونت‌هایی که در انتهای این تظاهرات رخ داد، دست‌کم ۱۴ نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N566641

وبگردی