آفتاب
کمال خرازی با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای:

باید حقوق هسته‌ای را ستاند نه اینکه توقع داشت به ما اعطا شود

باید حقوق هسته‌ای را ستاند نه اینکه توقع داشت به ما اعطا شود

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان گفت: در موضوع مذاکرات نمی‌شود تضمین کرد که طرف مقابل بخواهد حقوق ما را رعایت کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمال خرازی در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید معاون حقوقی رییس‌جمهور از پژوهشکده علوم شناختی در ارزیابی از موضوع مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: این موضوع تابع این است که چقدر حقوق ما تامین می‌شود. در این مذاکرات حقوق ما مشخص و قوانین بین‌المللی و ان‌پی‌تی این حقوق را مشخص کرده است.

خرازی که رییس هیات امنای پژوهشکده علوم شناختی است، در ادامه گفت: آنچه مهم است خطوط قرمزی است که در جمهوری اسلامی توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و طبیعتا نمی‌شود از آنها تخطئی کرد و بایستی در راستای احراز آن گام برداشت و مذاکره‌کنندگان در همین چارچوب به پشتوانه ملت و مقام معظم رهبری مذاکره می‌کنند.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: باید امیدوار بود و دید که مذاکرات به کجا خواهد رسید. نمی‌شود تضمین کرد که طرف مقابل بخواهد حقوق ما را رعایت کند چنان‌که همیشه اینگونه بوده و باید حقوق را ستاند نه اینکه توقع داشت که این حقوق را به ما اعطا کنند و البته مقاومت مردم، کشور و مذاکره‌کنندگان مهم است و باید امیدوار بود که این موضوع به نتیجه برسد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توانمندی ایران در عرصه‌های مختلف در موضوع مذاکرات چقدر تاثیرگذار است، گفت: همین که آمریکایی‌ها و غربی‌ها حاضر شدند در مذاکره جدی با ایران وارد شوند نشان دهنده توانمندی و نقش بزرگی است که ایران در منطقه بازی می‌کند.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان گفت:‌ این موضوع نشان دهنده توسعه علمی ماست و آنها نمی‌توانند ایران اسلامی را نادیده بگیرند. اینها همان کسانی هستند که به انواع ترفندها دست زدند که کشور ما را با بحران مواجه کنند ولی به خواست خداوند و همت مردم و رهبران ما ایران توانسته اینقدر پیشرفت کند و تا اینجا بیاید و با مقاومت بیشتر می‌تواند مشکلات خود را به دست خود حل و نقش مثبت خود را در منطقه ایفا کند.

خرازی در ادامه اظهار کرد: اگر ایران امروز را با حدود 25 سال پیش مقایسه کنید می‌بینید که چقدر تفاوت ایجاد شده و این تفاوت به همت بیگانان توسعه پیدا نکرده بلکه با همت خود مردم ایجاد شده است و علیرغم فشارها و تحریم‌ها و زورگویی‌ها ایران توانسته به این پیشرفت نائل شود.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مهم است مردم ما لمس و احساس کنند و باور داشته باشند که روح استقلال و ایران‌خواهی که توانسته چنین موفقیتی را پدید بیاورد و امیدوارم که با موفقیت بیشتر به سر منزل مقصود برسیم.

رییس هیات امنای پژوهشکده علوم شناختی همچنین به معرفی این پژوهشکده پرداخت و گفت: پژوهشکده علوم شناختی تمامی ابعاد حیات انسانی را مورد توجه قرار می‌دهد و بر همه فعالیت‌های انسانی تاثیرگذار است که از جمله این فعالیت‌ها مسائل حقوقی است تا اینکه به این موضوع برسیم که از نظر شناختی در موضوع تدوین مباحث حقوقی چه می‌توان کرد که به باور تبدیل شود.

وی گفت: موضوع علوم شناختی در شاخه‌هایی مثل جرم‌شناسی و پیشگیری از جرم حائز اهمیت است.

خرازی همچنین گفت: ما در حوزه علوم شناختی نسبت به سال گذشته در منطقه مقام دوم را بعد از اسرائیل داریم. همچنین در سال 2013 رتبه ایران در این راستا به رتبه 26 رسیده است.

انتهای پیام

کد N566361

وبگردی