آفتاب

فرمانده نظامی مخالف حوثی‌های یمن یک پست امنیتی در قطر گرفت

فرمانده نظامی مخالف حوثی‌های یمن یک پست امنیتی در قطر گرفت

سایت‌های خبری گزارش دادند که مادر امیر قطر یک پست امنیتی به مشاور فراری رییس جمهور یمن در امور دفاعی و امنیتی داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت‌های خبری گزارش دادند که یک منبع یمنی در دوحه اعلام کرد شیخه موزه بنت ناصر المسند، مادر تمیم بن حمد آل ثانی، امیر کنونی قطر، علی محسن الاحمر را به عنوان رئیس یک مرکز امنیتی در این کشور منصوب کرده است.

بر اساس گفته‌های این منبع یمنی شیخه موزه یک کاخ پادشاهی در پایتخت قطر به علی محسن الاحمر اعطاء کرده است و وی یکی از رهبران برجسته اتباع یمن در قطر به‌شمار می‌آید.

این منبع در ادامه افزود: شیخه موزه تصمیم گرفته است تا به عنوان درآمد ماهانه حدود یک میلیون ریال قطری به علی محسن الاحمر بدهد و این درآمد ماهانه در چارچوب یک پروژه مشترک بین دو طرف خواهد بود. این پروژه تحت عنوان "مرکز امنیتی و دفاع استراتژیک و مبارزه با تروریسم الجزیره و خلیج (فارس)" آغاز به کار خواهد کرد و علی محسن الاحمر ریاست این مرکز را که مالکیت آن به شیخه موزه برمی‌گردد به عهده خواهد داشت.

منبع یمنی مذکور تاکید کرد: شیخه موزه این پست مدیریتی را که پیش از آن یک سرتیپ بازنشسته مصری آن را به عهده داشت به علی محسن الاحمر اعطاء کرده است و هزینه ساخت این مرکز حدود 500 میلیون دلار خواهد بود که در آن کارشناسان نظامی سابق ارتش عراق و ارتش آزاد سوریه و همچنین کارشناسانی از آمریکا، انگلیس و ترکیه حضور خواهند داشت.

منابع نزدیک به حوثی‌های یمن اعلام کرده بودند که پس از به دست گرفتن کنترل پایتخت یمن به دست نیروهای انصار الله، الاحمر که جزو مخالفان آن‌ها به شمار می‌آید احتمالا به سفارت قطر در صنعا پناهنده شده باشد.

انتهای پیام

کد N566320

وبگردی