آفتاب
تحولات افغانستان/

سفر غیرمنتظره دبیرکل ناتو به کابل/ 10 غیرنظامی در ولایت پکتیا کشته شدند

سفر غیرمنتظره دبیرکل ناتو به کابل/ 10 غیرنظامی در ولایت پکتیا کشته شدند

سفر غیرمنتظره "ینس اشتولتنبرگ" به کابل و کشته شدن 10 غیرنظامی در حمله افراد مسلح به ولایت جنوبی پکتیا از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، "ینس اشتولتنبرگ" دبیرکل ناتو امروز پنج شنبه در سفری غیرمنتظره وارد پایتخت افغانستان شد. وی قصد دارد در این سفر با "اشرف غنی" رئیس جمهور و "عبدالله عبدالله" رئیس دستگاه اجرایی دولت و شماری دیگر از مقامات افغانستان دیدار و گفتگو کند.

بر این اساس ادامه ماموریت ناتو در آموزش نیروهای امنیتی افغان از جمله محور های این گفتگو ها خواهد بود. طبق اعلام مرکز فرماندهی ناتو در بروکسل، اشتولتنبرگ همچنین به ولایت های جنوبی افغانستان سفر کرده و با نیروهای ناتو دیدار می کند.  

دولت وحدت ملی افغانستان یک روز پس از آغاز به کار، سند توافقنامه امنیتی با ناتو را به امضا رسانده است که طبق آن شماری از نیروهای این پیمان پس از 2014 نیز در این کشور باقی مانده و کار آموزش، مشاوره و حمایت از نیروهای نظامی را به عهده می گیرند.

بی بی سی نیز گزارش داد در حمله افراد مسلح در ولایت پکتیا واقع در جنوب شرق افغانستان 10 غیرنظامی کشته شده اند. به گفته "زلمای اوریاخیل" رئیس پلیس این ولایت، این حمله شب گذشته در منطقه مکرم خیل که منطقه ای کوهستانی در مرز پکتیا و غزنی است، رخ داده است.

در همین حال شبه نظامیان طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته اند. "ذبیح الله مجاهد" از سخنگویان طالبان بیانیه ای را برای رسانه ها فرستاده که در آن ادعا شده در حمله شب گذشته طالبان به این منطقه هشت پلیس محلی و یک نیروی امنیتی افغان کشته شده اند.

کد N566259

وبگردی