آفتاب

صدیقی: حجاب زن سنگر ارزش و امنیت یک کشور است

صدیقی: حجاب زن سنگر ارزش و امنیت یک کشور است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حضور زنان در کاروان امام حسین(ع) تشریفاتی نبود بلکه در تشکیل نهضت و قیام امام(ع) حضور آن‌ها بسیار تاثیرگذار بود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در همایش رهروان زینبی که در امامزاده صالح برگزار شد، در جمع بانوان عزدار حسینی (ع) با بیان این‌که «حضرت زینب(س) همواره اسوه صبر و قهرمان عاشوراست»، اظهار کرد: حضرت زینب(س) شاگرد مکتب حضرت زهرا(س) است و نهضت عاشورا به دو مرحله تقسیم می‌شود؛ مرحله اول از مدینه تا کربلاست و مرحله دوم از کربلا تا شام و همیشه تاریخ است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: حضور زنان در کاروان امام حسین (ع) تشریفاتی نبود و در شکل‌گیری نهضت نقش بسیار مهمی داشتند. امام نایب خدا بر روی زمین است و در هر کاری ماموریت شرعی از سوی خداوند دارد و قیام امام حسین (ع) ماموریتی از سوی خدا بود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) مامور حرکت بود و او می‌دانست که نتیجه این حرکت شهادت است و هیچ چیزی به غیر از خون امام حسین (ع) نمی‌توانست کاخ بنی‌امیه را متزلزل کند و برای از بین بردن آن همه ظلم نیازمند قیامی عظیم بودیم.

وی تصریح کرد: این ظرفیت همواره در بانوان ما وجود دارد و می‌توانند پرچمدار صبر و مقاومت باشند. فراموش نکنیم در امور تبلیغی اثر بانوان بیشتر از سایر افراد جامعه است. عاطفه و اشک بانوان و فریاد و شیون آنان خون را در تاریخ به جریان می‌اندازد و به مقصد می‌رساند.

صدیقی افزود: رسالت حضرت زینب(س) در قبال شهادت شهدا بالاتر است. حضرت در اسارت صبر را پیشه خود کرد و بانوان عالم باید از او الگو بگیرند. بانوان می‌توانند در تاریخ و تحول آن اثرگذار باشند؛ همچون حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س).

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) در حفاظت از امام سجاد(ع) جان خود را سپر بلا قرار داد، همان‌گونه که حضرت زهرا(س) در حفاظت از حضرت علی(ع) جان خود را سپر کرد. بانوان ما می‌توانند رهبری دینی را به قیمت جان خود حفظ کنند و کسی که جان خود را فدای ولایت می‌کند خدا حافظ اوست.

وی افزود: حضرت زینب(س) در عاشورا به عنوان سنگر، خاکریز و محافظ امام عصر خود بود و این جهاد بر عهده ایشان بود تا امامت حفظ شود. حضرت زینب(س) بانویی بود که در عرفان به اوج رسیده بود و با تمام مصیبت هرگز نماز شب را ترک نکرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: حضرت زینب(س) به حجاب حساسیت بسیار زیادی داشت و در روز عاشورا همه هدفش این بود که دست نامحرمان به آن‌ها نرسد. بانون می‌توانند حجاب و احترام به ولایت را از حضرت زینب (س) بیاموزند. چادر و حجاب زن سنگر ارزش و امنیت یک کشور است.

وی افزود: حجاب تنها حکم فقهی نیست، بلکه یک حکم اخلاقی و خانوادگی است. حضرت زینب(س) در زمان اسارت وقتی قبایل برای آن‌ها نان و خرما آوردند قبول نکرد. این بزرگوار در اوج گرسنگی و خستگی غذای حرام نخورد و در مقابل تحریم‌ها ایستاد. بانوان ما هم در تمام وقایع حاضر هستند و پرچم ولایت را در دست دارند.

انتهای پیام

کد N566169

وبگردی