آفتاب

تحقیقات دادستانی آمریکا به حلقه نزدیکان پوتین رسید

تحقیقات دادستانی آمریکا به حلقه نزدیکان پوتین رسید

دادستان‌های آمریکا تحقیقاتی را درباره پول‌شویی یکی از اعضای حلقه نزدیکان رییس‌جمهور روسیه آغاز کرده و از برخی اسامی آشنا در این زمینه نام برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های وال‌استریت‌ژورنال، دفتر دادستانی آمریکا در ناحیه شرق نیویورک در حال بررسی این موضوع است که آیا 'گنادی تیمچنکو، میلیاردر روسی و یکی از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در فساد اقتصادی در سیستم‌های آمریکا دست داشته است یا نه.

دادستانان درباره معاملاتی تحقیق می‌کنند که «گروه گانور»، یک شرکت تجاری که مؤسس آن تیمچنکو است، از شرکت نفتی روسی روسنفت نفت خریداری می‌کرده و آن را به گروه‌های دیگری می‌فروخته است.

گفته می‌شود که این معاملات پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در ماه مارس در جریان بحران اوکراین صورت می‌گرفته است. تیمچخنکو هم‌چنین از مالکان دومین شرکت تولیدکننده نفت در روسیه است.

انتقال وجوه مربوط به این معاملات در صورتی که ثابت شود از فعالیت‌های قاچاقی مانند فروش غیر قانونی کالاهای با ارزشی مانند نفت حاصل شده‌اند، می‌تواند پول‌شویی محسوب شود.

در همین حال به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال، به گفته یکی از منابع آگاه این تحقیقات هم‌چنین بررسی می‌کند که آیا سرمایه‌ها و ثروت شخصی پوتین با این وجوه غیرقانونی مرتبط است یا خیر.

این در حالی است که خزانه‌داری آمریکا گفته است، پوتین در شرکت «گروه گانور» سرمایه‌گذاری کرده و ممکن است به وجوه و سرمایه‌های این شرکت دسترسی داشته باشد. با این حال مسئولان این شرکت و مقامات کاخ کرملین این اتهامات را شدیداً رد کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N566054

وبگردی