آفتاب

منتجب‌نیا: مانع ورود اندیشه‌های انحرافی در مکتب امام حسین(ع) شویم

منتجب‌نیا: مانع ورود اندیشه‌های انحرافی در مکتب امام حسین(ع) شویم

یک استاد دانشگاه با بیان این‌که «کسانی که نهضت حسینی را با خرافات و تحریفات ممذوج می‌کنند دشمن نهضت حسینی هستند» گفت: همه ما باید مراقب باشیم تا نهضت حسینی منحرف نشود.

یک استاد دانشگاه با بیان این‌که «کسانی که نهضت حسینی را با خرافات و تحریفات ممذوج می‌کنند دشمن نهضت حسینی هستند» گفت: همه ما باید مراقب باشیم تا نهضت حسینی منحرف نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا در سخنرانی خود در حسینیه فاطمه‌الزهراء (س) تاکید کرد: اندیشه‌های غلط و انحرافی، افراط‌گرایی و خرافه‌گرایی از ساحت حسین(ع) به دور است.

وی با اشاره به این‌که «در تاریخ اسلام همواره دست قدرت‌طلبان پشت سر افراط‌گرایان و بدعت‌گذاران بوده است» اظهار کرد: دین اسلام این استعداد را دارد که تا آخرین روز دنیا استمرار یابد زیرا همه آن‌چه برای بشریت نیاز بوده در دین اسلام گنجانده شده است.

وی گفت: همان‌طور که حقیقت‌طلبان به دین اسلام گرایش پیدا می‌کنند، بدخواهان نیز درصدد هستند جلوی گسترش این دین را بگیرند. اسلام‌هراسی امروز به این دلیل است که استکبارگرایان از اسلام می‌هراسند زیرا اسلام با موجودیت استکبارگرا مقابله می‌کند. دشمن دائما توطئه طراحی می‌کند تا حساسیت مسلمانان را بسنجد اما در اسلام هم چند راه برای خنثی کردن این توطئه‌ها وجود دارد؛ خدا تضمین کرده که از قرآن محافظت می‌کند. همچنین وجود پیامبر(ص) و ائمه معصومین(س)، توصیه به مخالفت سخت با جعل، بدعت و تفسیر به رای، وجود عالمان دینی و نهضت اباعبدالله(ع) و حماسه عاشورا.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین با اشاره به این‌که «نهضت حسینی یک فرهنگ، مکتب و کانونی است که نجات‌دهنده اسلام و ضامن بقای آن است»، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در زمانی قیام می‌کند که بنی‌امیه سنت رسول‌الله(ص) را از بین برده و بدعت‌ها را احیاء کرده است. اباعبدالله‌الحسین(ع) در شرایطی قیام خود را آغاز می‌کند که با سنت پیامبر(ص) توسط خلفا، معاویه و یزید مقابله شده است اما امام به دنبال از بین بردن مفاسد بدعت‌گذاران بود.

وی گفت: امام حسین (ع) تمام نقشه‌های بنی‌امیه و بنی‌مروان را خنثی کرد. یکی از بدعت‌های معاویه این بود که وی در سال آخر عمر خود خلافت غصبی را به سلطنت موروثی تبدیل کرده بود که امام با آن مقابله کرد. امام در واقع به دنبال معرفی اسلام ناب و اصیل بود.

وی با بیان این‌که «بنی‌امیه بعد از واقعه عاشورا متوجه شد که در این بازی شکست خورده است»، گفت: پس از حادثه عاشورا چهره معاویه، یزید و کفار و منافقان رسوا شد پس آن‌ها به دنبال از بین بردن نهضت اباعبدالله‌ الحسین (ع) بودند و در همه جا شایعه کردند حسین (ع) بر خلیفه خروج کرده است و آن‌ها به حکم اسلام با او مقابله کردند. عده‌ای ناآگاه و ساده‌لوح نیز تحت تاثیر آن‌ها قرار گرفتند. در این بین زنان کاروان امام حسین(ع) وظیفه داشتند نهضت امام(ع) را برای مردم بیان کنند.

منتجب‌نیا اظهار کرد: از عصر عاشورا زینب (س)، ام‌کلثوم و امام سجاد(ع) با خطبه‌های خود در کوفه، شام و مدینه توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و اجازه ندادند کمترین تحریفی در این مکتب به وجود بیاید. امام سجاد(ع) تا سال‌ها پس از واقعه عاشورا به افشاگری درباره نهضت امام حسین(ع) ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام همواره توسط مستکبران و دشمنان خارجی و بدعت‌گذاران مورد هدف بوده است. در این بین نه تنها علما، بلکه هر کس اسلام را می‌شناسد باید به نوبه خود از اسلام دفاع کند. اگر نهضت امام(ع) خدشه‌دار شود اسلام خدشه‌دار می‌شود.

وی با اشاره به این جمله دکتر شریعتی که آن‌ها که رفتند کار حسینی کردند و آن‌ها که ماندند باید کار زینبی کنند وگرنه یزیدی‌اند، خاطرنشان کرد: حرکت اسرای کربلا تضمین‌کننده نهضت امام حسین(ع) است و اکنون ما مسئول هستیم و باید از مکتب حسین(ع) دفاع کنیم تا در این مکتب اندیشه‌های غلط و انحرافی وارد نشود.

انتهای پیام

کد N565927

وبگردی