آفتاب
پس از تشکیلات خودگردان فلسطین؛

اردن علیه اسرائیل به شورای امنیت شکایت می‌کند

اردن علیه اسرائیل به شورای امنیت شکایت می‌کند

در پی اعلام تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای مراجعه به شورای امنیت جهت شکایت از رژیم صهیونیستی به دلیل اقداماتش در قدس، سخنگوی دولت اردن اعلام کرد که کشورش به‌ دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس و مناطق مقدس در صدد است شکایتی رسمی به شورای امنیت سازمان ملل ببرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "محمد مومنی"، سخنگوی دولت اردن در مصاحبه با خبرگزاری رویترز عنوان داشت: "عبدالله نسور"، نخست‌وزیر اردن دستورات خود را به هیئت این کشور در سازمان ملل جهت ارائه شکایتی رسمی به شورای امنیت داده است.

محمد مومنی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه اسکای نیوز عربی اظهار کرد: اسرائیل باید به توافق‌های صلح منعقد شده میان تل آویو و امان احترام بگذارد.

وی اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس را "فاحش" خواند و از جامعه بین الملل خواست تا برای توقف این اقدامات وارد عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: تماسی میان اردن با همپیمانان اسرائیل در شورای امنیت به ویژه آمریکا برقرار است تا اعمال فشار سیاسی و دیپلماتیک برای توقف این اقدامات صورت بگیرد.

اردن روز گذشته نیز در اعتراض به "هتک حرمت قدس و مکان‌های مقدس" مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواند.

پیشتر "نبیل ابو ردینه"، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرده بود که مسئولان فلسطینی تصمیم گرفته‌اند برای بررسی تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی به شورای امنیت بروند.

ابو ردینه عنوان داشت: دولت اسرائیل بر اساس طرحی سیستم‌مند به هتک حرمت مسجد‌الاقصی ادامه می دهد و شهرک‌نشین‌ها را وا می‌دارد تا به این مسجد یورش ببرند و با این اقدامات تمام قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و این مسئله تاکیدی بر آن است که ما در مقابل دولتی قرار داریم که می‌خواهد به خاطر تقسیم مسجد‌الاقصی به شرایط دامن بزند.

وی افزود: این مسئله‌ای است که ما چندین مرتبه نسبت به آن هشدار داده و اعلام کرده‌ایم این اقدامات خط قرمز است و به اوضاعی خواهد انجامید که محافل داخلی و منطقه‌ای نسبت به آن سکوت اختیار نخواهند کرد و جهان عرب و اسلام و آزادگان جهان نیز مواضع و تصمیمات خطیری در قبال آن اتخاذ خواهند کرد.

این اظهارات پس از درگیری‌ها میان نیروهای رژیم صهیونیستی با نمازگزاران فلسطینی در قدس مطرح شده است که روز گذشته رخ داد و به زخمی شدن 15 فلسطینی انجامید.

انتهای پیام

کد N565769

وبگردی