آفتاب

حوثی‌ها شهر العدین را از القاعده بازپس گرفتند

حوثی‌ها شهر العدین را از القاعده بازپس گرفتند

مقامات یمن اعلام کردند حوثی‌ها توانستند کنترل شهر العدین در استان "اب" را که از دو هفته پیش به کنترل القاعده یمن درآمده بود، بازپس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات یمن امروز (چهارشنبه) اعلام کردند: حوثی ه‌ی یمن که کنترل پایتخت این کشور را به دست دارند توانستند پس از دو هفته درگیری با شبه نظامیان القاعده در شهر العدین در جنوب پایتخت یمن، آن‌ها را وادار به عقب نشینی از این شهر کرده و مجددا آن را تحت کنترل خود درآورند.

مقامات امنیتی یمن عنوان کردند حوثی‌های یمن شهر العدین در فاصله 200 کیلومتری شهر صنعا در استان اب را پس از آنکه دو هفته پیش شبه نظامیان القاعده آن را تصرف کردند بازپس گرفتند. اوایل ماه جاری میلادی شبه نظامیان القاعده به مقر نیروهای امنیتی محلی این شهر حمله کرده و چند ساعت کنترل این محل را در دست داشته و سپس به سمت مناطق کوهستانی فرار کردند.

شهر العدین تنها شهری نیست که حوثی‌ها و شبه نظامیان القاعده بر سر آن درگیر هستند. روز سه شنبه در درگیری میان نیروهای حوثی و تروریست‌های القاعده در شهر رداء در مرکز یمن دست کم 30 تن کشته شدند.

انتهای پیام

کد N565601

وبگردی