آفتاب

کشمیر تحت کنترل هند تعطیل شد

کشمیر تحت کنترل هند تعطیل شد

به دنبال فراخوان جدایی‌طلبان برای اعتصاب فروشگاه‌ها و اصناف، منطقه کشمیر تحت کنترل هند به حال تعطیل درآمد و حکومت نظامی در آن اعمال شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جدایی طلبان منطقه کشمیر تحت کنترل هند پس از آن فراخوان اعتصاب دادند که دو روز پیش سربازان ارتش هند دو نفررا در این منطقه به ضرب گلوله کشتند. پس از آن در شهر سرینگر، بزرگترین شهر این منطقه از سوی ارتش هند حکومت نظامی اعلام شد و سربازان سوار بر خودروهای زرهی اقدام به گشت زنی در خیابان‌های خلوت این منطقه کردند.

یک سخنگوی ارتش هند گفت: خودرویی حامل چهار نفراز ایستادن در دو ایست بازرسی در شهر سرینگر طی روز دوشنبه خودداری کرد و به دنبال این حادثه سربازان ارتش هند به سوی این خودرو آتش گشودند. این خودرو در حال عبور از سومین مانع بود که سربازان هندی شروع به شلیک به سوی آن کردند.

ایست بازرسی‌های ارتش هند پس از آن در کشمیر ایجاد شد که گزارشاتی درباره تحرک شورشیان در این منطقه گزارش شد. شورشیان جدایی طلب در منطقه کشمیر تحت کنترل هند از سال 1989 تاکنون به دنبال استقلال این منطقه و نزدیک شدن به پاکستان در حال مبارزه هستنند.

انتهای پیام

کد N565567

وبگردی