آفتاب
با بزرگنمایی قدرت تکفیریها صورت گرفت؛

فضاسازی رسانه کویتی برای کشاندن پای ایران به نبرد با داعش از طریق اخبار ساختگی

فضاسازی رسانه کویتی برای کشاندن پای ایران به نبرد با داعش از طریق اخبار ساختگی

یک رسانه کویتی که بارها مطالب خصمانه ای را علیه ایران منتشر کرده است، این بار به نقل از یک منبع ناشناس در استان الانبار تلاش کرد با انتشار خبرهای ساختگی و بزرگنمایی قدرت داعش پای ایران را به نبرد با این گروه تروریستی بکشاند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه کویتی السیاسیه به نقل از آنچه مقام مسئول در استان الانبار خواند، اعلام کرد: باید درباره تسلیحات و تروریستهایی که داعش پیشتر وارد استان الانبار کرده است، با جدیت برخورد کرد چرا که وجود انبوهی از تروریستهای بیگانه در این منطقه یک پیام نظامی خطرناک دارد و آن به معنای آمادگی داعش برای انجام یک حمله گسترده به استان کربلا در آغاز سال جاری است.

وی در ادامه اظهار داشت: کربلا برای داعش یک موقعیت استراتژیک دارد چرا که این گروه ترویستی درصدد آن است که نه تنها داخل عراق بلکه در کل منطقه یک نوع آشفتگی مذهبی ایجاد کند.

این منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد: طبق برخی اسنادی که اخیرا فاش شده هدف استراتژیک داعش در آینده وارد کردن ایران به طور مستقیم به نبرد کنونی در عراق است و اگر داعش بتواند کربلا را مورد هدف قرار دهد این امر به راحتی امکان پذیر خواهد بود و البته این امر بسیار خطرناک خواهد بود.

این منبع ناشناس که به نظر می رسد رسانه کویتی با هدف تضعیف نیروهای ارتش عراق و بزرگنمایی توان گروه تروریستی داعش آن را ساخته و پرداخته است، در ادامه با اشاره به اظهارات "خالد العبیدی" وزیر دفاع عراق در خصوص لزوم آزادسازی استان الانبار طی یک ماه آینده، تحقق این امر را بسیار بعید دانست.

این منبع با اشاره به حملات ائتلاف بین المللی به عراق به بهانه مبارزه با داعش اعلام کرد که این حملات هوایی محکوم به شکست است چراکه جنگنده های ائتلاف اقدام به حمله به مواضع داعش در خارج از شهرها و مناطق غیر مسکونی می کنند و شهرهای بزرگ مثل تکریت و موصل را رها کرده اند چرا که در این شهرها غیر نظامیان زیادی وجود دارند و حمله هوایی ممکن نیست.

کد N565302

وبگردی