آفتاب

شهردار سابق لندن: اگر منافع آمریکا را تهدید کنید، نابود می‌شوید

شهردار سابق لندن: اگر منافع آمریکا را تهدید کنید، نابود می‌شوید

شهردار سابق لندن معتقد است زمان آن رسیده که بریتانیا از معرکه‌گیری برای واشنگتن دست بردارد و سیاست خارجی مستقل خودش را داشته باشد اما سیاستمداران باید بدانند که اگر برای منافع آمریکا تهدیدی باشند ممکن است رو به زوال و نابودی بروند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کن لوینگستون، شهردار سابق لندن که از منتقدان دولت انگلیس در مداخله نظامی در عراق است، به شبکه خبری راشا تودی گفت: از زمان جنگ جهانی اول، آمریکا به کمک بریتانیا تنها برای کنترل ذخایر نفتی چندین بار در خاورمیانه مداخله نظامی داشته است.

وی افزود: اگر آنچه را که خاطرات روزانه مردم و اسناد نوشته شده است بخوانید، متوجه می‌شوید که تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس پس از حملات 11 سپتامبر سخنان حیرت‌آوری درباره عراق و صدام داشت. از زمان پایان جنگ جهانی اول، بریتانیا و آمریکا برای کنترل ذخایر نفتی در خاورمیانه چندین بار به منطقه حمله کردند. آنها رژیم‌های فاسد و حتی برخی از دولت‌های دموکراتیک را ساقط کردند.

شهردار سابق لندن گفت: من معتقدم که اگر کامرون در کنار منافع بریتانیا بایستد و تنها معرکه گیر ایالات متحده نباشد، از حمایت گسترده مردم برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام

کد N564597

وبگردی