آفتاب

یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی

یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی

واحد مرکزی خبر نوشت:

صهیونیستهای شهرک نشین در قدس اشغالی با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش برده اند و درگیریهای شدید بین آنان و تعدادی از فلسطینیان حاضر در مسجد الاقصی درگرفته است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، شیرین ابو عاقله خبرنگار الجزیره در قدس گفت از دقایقی پیش دهها نفر از راستگرایان تندروی از فعالان گروه « هیئت امنای جبل هیکل ( معبد ادعایی سلیمان)» از سمت باب المغاربه به صحنهای مسجد الاقصی یورش برده اند. این حمله بر اساس دعوت این گروه برای حمله به مسجد الاقصی انجام می شود. این حمله یک هفته پس از تلاش برای ترور یهودا گلیک خاخام تندرو صورت می گیرد.
حمله تندروها با حمایت نیروهای پلیس صورت می گیرد. نیروهای اشغالگر اسرائیل در داخل صحنهای مسجد الاقصی در حال شلیک نارنجکهای صوتی هستند. من اکنون در جبل زیتون مستقر هستم که به صحنهای مسجد الاقصی مشرف است. می بینید که صحنهای مسجد الاقصی تقریبا خالی است زیرا نیروهای اشغالگر مانع ورود فلسطینیان به داخل صحنهای مسجد الاقصی هستند. تنها دهها فلسطینی دیروز توانسته بودند وارد مسجد الاقصی شوند تا جلوی حمله به این مسجد را بگیرند. نیروهای اشغالگر اسرائیل نمی گذارند فلسطینییانی را که کمتر از پنجاه سال سن دارند به این مسجد وارد شوند. نیروهای زیادی در اطراف مسجد الاقصی و ورودیهای درهای آن مستقر شده‌اند و به زنان نیز اجازه ورود به مسجد الاقصی داده نمی شود. درگیریها بین نیروهای اشغالگر اسرائیل و جوانان فلسطینی ادامه دارد. تعداد این جوانان نیز اندک است.
مدیر مسجد الاقصی گفت با طرف اسرائیلی تماس گرفته و تلاش شد جلوی این حمله گرفته شود اما به نظر می رسد دولت اسرائیل به درخواست راستگرایان تندرو تن داده و اجازه حمله را داده است.
از ساعت هفت صبح به مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی داده نمی شود به همین سبب راستگرایان تندرو از این زمان برای حمله استفاده کرده اند.
ابو عاقله گفت نیروهای اسرائیلی از این حمله حمایت می کنند. اولا مهاجمان از باب المغاربه وارد می شوند که تحت کنترل کامل اسرائیل است. اگر اشغالگران اسرائیلی بخواهند می توانند جلوی ورود مهاجمان را بگیرند.
نائب رئیس پارلمان اسرائیل نیز چند روز پیش با حمایت نیروهای اسرائیلی وارد مسجد الاقصی شد. همه این اقدامات علیه مسجد الاقصی با حمایت دولت اسرائیل انجام می شود. اگرچه مسئولان اسرائیلی از آرامش در قدس سخن می گویند اما در هر مناسبتی از حق یهودیان برای ورود به جبل هیکل سخن می گویند.اوضاع در قدس هم اکنون بسیار متشنج است. از اعضای پارلمان و مسئولان تندرو و هزاران یهودی خواسته شده است به مسجد الاقصی حمله کنند.

5252

کد N564513

وبگردی