آفتاب
به منظور پاسخ به سوالات نمایندگان در جلسات علنی؛

وزرای امور خارجه، اقتصاد و صنعت به مجلس می‌روند

وزرای امور خارجه، اقتصاد و صنعت به مجلس می‌روند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی 19 طرح و چهار لایحه میزبان وزرای امور خارجه، امور اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به سوالات نمایندگان هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جلسات علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی، وزرای امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت به منظور پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس حضور خواهند یافت.

همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت در خصوص واردات کالاهای استراتژیک و تنظیم بازار این کالاها و نیز گزارش کمیسیون آموزش در مورد تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار مجلس قرار دارد.

بر اساس این گزارش، انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی و یک نفر از اعضای کمیسیون بهداشت به عنوان ناظر در شورای ملی ایمنی زیستی در جلسه علنی هفته آینده انجام می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، طرح الزام سازمان تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386 بر اساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنها، طرح‌های الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن و اصلاح قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه شدن اراضی در حوزه عمل شرکت‌های تعاونی روستایی را در دستور کار خود دارند.

بر اساس این گزارش، طرح‌های حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها، حمایت از صنعت برق، جامع جمعیت و تعالی خانواده، اصلاح بند «ج» ماده 178 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، اصلاح بند «ز» ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم و نیز طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث طی هفته آینده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

طرح‌های جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تاخیر) به کشتی‌ها، اصلاح تبصره‌ای از ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، طرح جرم سیاسی، اصلاح قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، الحاق یک بند به ماده 524 قانون آیین دادرسی مدنی، الحاق یک تبصره به ماده 505 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب (در امور مدنی)، اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس و طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی از دیگر طرح‌هایی است که در دستور کار نمایندگان در جلسات علنی قرار دارد.

همچنین لوایح اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن، اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی و چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح و نیز لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N564278

وبگردی