آفتاب

اجرای طرح ساماندهی میدان شوش از سوی تعزیرات حکومتی

اجرای طرح ساماندهی میدان شوش از سوی تعزیرات حکومتی

نخستین جلسه ساماندهی، نظارت و بازرسی میدان شوش در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به این نکته که مطابق قانون، تعزیرات حکومتی یک نهاد رسیدگی کننده است و نه نظارت کننده، خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی از فعالیت‌های اصناف بر اساس قانون بر عهده اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی است، اما قانون این اختیار (و نه الزام) را به تعزیرات حکومتی داده است که تحت عنوان گشت‌های مشترک نظارتی، بر فعالیت‌های اصناف نظارت کرده و در صورت مشاهده تخلفات واحدهای صنفی، اعمال قانون کند.

محمدی تصریح کرد: چنانچه اتاق اصناف به نحو شایسته بر اصناف نظارت کند و گزارش تخلفات را به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کند، رسیدگی خواهند شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران با اشاره به ضرورت رفع مشکلات موجود در میدان شوش گفت: تلاش اداره کل تعزیرات حکومتی تهران بر رفع مشکلات موجود صنفی است. حتی در موضوع رفع سد معبر نیز از ظرفیت قانونی استفاده کرده‌ایم و تلاش مان بر این معضل را رفع کنیم.

وی یادآور شد: باید توجه داشت که سد معبر عمدتا ناشی از سودجویی برخی از واحدهای صنفی است. رفع مشکلات موجود در میدان شوش و خیابان‌های اطراف آن نیازمند یک طرح مشترک با حضور نهادهای نظارتی و ذی ربط است.

این جلسه با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران، شهردار ناحیه 6 منطقه 16 شهرداری تهران، رییس اتحادیه چینی، بلور و لوستر، نماینده بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و نمایندگان تعدادی از اصناف تهران برگزار شد.

انتهای پیام

کد N564200

وبگردی