آفتاب

دبیرکل ناتو: نیروهای روسیه به مرز اوکراین نزدیک‌تر شده‌اند

دبیرکل ناتو: نیروهای روسیه به مرز اوکراین نزدیک‌تر شده‌اند

دبیرکل ناتو بار دیگر در سخنانی تاکید کرد که روسیه نیروهایش را به مرز اوکراین نزدیک کرده است و همچنان از جدایی طلبان روس‌گرا در شرق اوکراین حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "ینس استولتنبرگ"، دبیرکل ناتو در پی برگزاری انتخابات پارلمانی جدایی‌طلبان شرق اوکراین که با محکومیت کی‌یف و رهبران غرب همراه شد، گفت: به تازگی شاهد این بوده‌ایم که نیروهای روسی به مرز با اوکراین نزدیک شده‌اند.

وی افزود: روسیه همچنان از طریق آموزش جدایی‌طلبان، فراهم کردن تجهیزات و اعزام نیروهای ویژه روس به بخش‌هایی از مناطق شرقی اوکراین از جدایی طلبان حمایت می‌کند.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: ما از مسکو درخواست می‌کنیم تا تلاش‌های صادقانه‌ای را در راستای برقراری صلح انجام دهد و از تمام نفوذ خود بر جدایی‌طلبان استفاده کرده و آن‌ها را به رعایت توافقات مینسک و احترام به آتش‌بس متقاعد کند. این پیش شرطی برای راه حل سیاسی و حل مشکل بزرگ اوکراین است.

وی همچنین اظهار کرد: روسیه تلاش می‌کند تا با افزایش پروازهای نظامی در نزدیکی حریم هوایی ناتو در اروپا قدرنمایی کند. ما هواپیماهای روسی را در دریای آتلانتیک و یا دریای سیاه و یا دریای بالتیک رهگیری می‌کنیم. شمار این رهگیری‌ها تاکنون به بیش از 100 مورد رسیده است که سه برابر سال گذشته است.

انتهای پیام

کد N564087

وبگردی