آفتاب

داعش در بحران

داعش در بحران

واحد مرکزی خبر نوشت:

همزمان با اوجگیری بحران در گروه تروریستی داعش، این گروه شماری از سران خود را به اتهام خیانت یا اختلاس اعدام کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، افزایش اعدام های داخلی در گروه داعش نشان می دهد این گروه دچار فروپاشی روحی و مادی شده است. بعضی از سران داعش با سرقت پول ها از شهر موصل به خارج عراق فرار کردند.

خبرنگار المیادین گفت: پیش از این ابوعبیده المغربی یکی از فرماندهان امنیتی داعش به اتهام خیانت اعدام شده بود. احمد عاصف مسئول منطقه الحویجه عراق هم به اتهام سرقت و اختلاس اعدام شد. گروه داعش کردهای عضو خود را به خط مقدم درگیریها منتقل می کند. ابوبکر البغدادی سرکرده داعش دستور داد پذیرفتن اعضای عراقی در این گروه به علت نگرانی از نفوذ در آن متوقف شود.

هلاکت 20 داعشی در کرکوک

از سوی دیگر، منابع محلی و امنیتی منطقه الحویجه، اعلام کردند نیروهای ائتلاف در بمباران ایست های بازرسی و مراکز تجمع گروهک داعش ،20 نفر تن از آنان را در غرب کرکوک به هلاکت رساندند.

آمادگی نظامیان عراق برای آزادسازی شهر هیت

در تحولی دیگر، نیروهای مسلح عراق با حمایت افراد مسلح عشیره های استان الانبار برای عملیات آزادسازی شهر هیت آماده می شوند.  یکی از گردانهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق برای شرکت دراین عملیات، وارد استان الانبار شد.

دولت عراق مسئولیت تامین سلاح و تجهیزات برای افراد مسلح عشیره ها در استان الانبار را بر عهده گرفته است.

حدود دو هزار نفر از نیروهای مردمی و عشیره های جنوب عراق وارد پایگاه هوایی «عین الاسد» در منطقه البغدادی در غرب شهر الرمادی شدند تا در عملیات آزادسازی شهر هیت و مناطق اطراف آن مشارکت کنند.

از سوی دیگر، منابع امنیتی در عراق از ادامه پیشروی نیروهای مسلح این کشور به سوی شهر بیجی در استان صلاح الدین خبر دادند. این نیروها وارد بخش هایی از جنوب و شرق شهر بیجی شدند.

5252

کد N563823

وبگردی