آفتاب

حضور میلیون‌ها عزادار حسینی در کربلا در میان تدابیر شدید امنیتی

حضور میلیون‌ها عزادار حسینی در کربلا در میان تدابیر شدید امنیتی

ایسنا نوشت:

میلیون‌ها تن از زائران امام حسین (ع) با حضور در شهر کربلا در میان تدابیر شدید امنیتی مراسم عاشورای حسینی را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، میلیون‌ها تن از زائران با حرکت به سمت شهر کربلا برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی در میان تدابیر شدید امنیتی به سوگواری پرداختند.

مسئولان عراقی پیشتر از استقرار ده‌ها هزار تن از نیروهای امنیتی برای محافظت از زائران کربلای حسینی و ممانعت از وقوع حملات گروه تروریستی داعش علیه آنها خبر داده بودند.

هزاران تن از زائران حسینی نیز با حضور در مرقد امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و خیابان‌های کربلا به برگزاری مراسم عاشورای حسینی پرداختند.

عقیل الطریهی، استاندار کربلا در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه نیز عنوان داشت: این زائران حسینی از استان‌های مختلف عراق و کشورهای عربی و خارجی برای بزرگداشت سالروز شهادت امام حسین(ع) به شهر کربلا آمده‌اند.

بر اساس طرح امنیتی گسترده نیروهای عراقی دستکم 26 هزار نیرو در مناطق مختلف عراق و راه‌های منتهی به آن با استفاده از تجهیزات کشف بمب و مواد منفجره مستقر شده‌اند.

بغداد و شماری از استان‌های عراق نیز برای احیای عاشورای حسینی سیاهپوش شده‌اند.

بسیاری از زائران با پای پیاده از مناطق مختلفی در عراق راهی کربلا شده‌اند. مسئولان نیز در چندین استان از جمله بابل، میسان، المثنی، کربلا و نجف تعطیل رسمی اعلام کردند اما نهادهای خدمات‌رسانی و امنیتی از این امر مستثنی هستند. هزاران عزادار حسینی نیز از سراسر جهان برای شرکت در عزاداری عاشورا و برای نشان دادن محبت خود به اهل بیت علیهم السلام به کربلا آمدند.

در همین حال عبدالامیر الشمری، فرمانده عملیات بغداد اعلام کرد، طرح کاملی در ماه محرم برای محافظت از شهروندان در قبال عملیات‌های تروریستی تدوین شده است که این طرح بیشتر در روز دهم ماه محرم الحرام اجرایی می‌شود و حفاظت بیشتری نیز از کاظمین صورت می‌گیرد.

فرماندهی عملیات دجله نیز با بیان اینکه از 456 هیات در داخل استان دیالی حمایت و محافظت به عمل می‌آید، تاکید کرده است که تدابیر امنیتی جدیدی را در روز عاشورا برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه‌ای در نظر گرفته است.

در همین حال جاسم الفتلاوی، معاون استاندار کربلا اعلام کرد، تعداد افرادی که در عاشورا به این استان آمده‌اند به میلیون‌ها تن می‌رسد. وی همچنین اعلام کرد: تعداد عزاداران خارجی نیز به ده‌ها هزار تن می‌رسد و افرادی همچنان در مسیر آمدن به کربلا هستند.

5252

کد N563745

وبگردی