آفتاب

کشف ارتباط مستقیم سرطان حاد تیروئید و مواد رادیواکتیو

کشف ارتباط مستقیم سرطان حاد تیروئید و مواد رادیواکتیو

محققان پس از بررسی وضعیت جسمی کودکان و نوجوانان نجات‌یافته از حادثه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل دریافتند، ابتلا به سرطان حاد تیروئید ارتباط مستقیمی با مواد رادیواکتیو دارد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا- منطقه خراسان، محققان پس از بررسی گسترده بیش از 12 هزار نفر از افرادی که در زمان حادثه چرنوبیل در سنین کودکی بودند، دریافتند که زندگی در محیط آلوده به مواد رادیواکتیو در ابتلا به سرطان تیروئید نقش دارد.

لیا زابوتسکا، محقق و متخصص ایمونولوژی دانشگاه سان‌فرانسیسکو اظهار کرد: در پژوهشهای گذشته دریافتیم در صورتی که افراد در معرض ید رادیواکتیو باشند، خطر ابتلا به سرطان تیروئید در آنان افزایش می‌یابد. حال در برر‌سی‌های جدید دریافته‌ایم که زندگی در شرایط وجود مواد رادیواکتیو -مانند مردم کشور بلاروس- در ابتلا به سرطان تیروئید نقش مستقیم دارد.

وی در ادامه افزود: مردم این کشور و سایر نقاط اروپا که تحت تاثیر این فاجعه زیست‌محیطی بودند نیز در معرض خطر ابتلا به سرطان تیروئید هستند. متاسفانه سرطان تیروئید بسیار خطرناک است و به سرعت در بدن بیمار گسترش می‌یابد، به طوری‌که درمان این بیماری را با مشکل مواجه می‌کند.

این پژوهش در نشریه Health منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N563456

وبگردی