آفتاب

اشرف غنی اواسط نوامبر به پاکستان می‌رود

اشرف غنی اواسط نوامبر به پاکستان می‌رود

یک مقام مسوول در پاکستان اعلام کرد، رئیس‌جمهوری افغانستان تصمیم دارد در سفری دو روزه در اواسط نوامبر جاری به پاکستان برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، این مقام پاکستانی که خواست نامش فاش نشود، عنوان داشت: اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان اولین سفر خود به پاکستان را در 14 نوامبر ماه جاری میلادی (23 آبان) ترتیب خواهد داد.

این مقام پاکستانی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه تاکید کرد که این سفر گام مهمی برای تقویت روابط میان دو طرف خواهد بود.

وی تصریح کرد: اشرف غنی در این سفر با ممنون حسین، رئیس جمهوری پاکستان و نواز شریف، نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد و آموزش ارتش افغانستان، مبارزه با تروریسم و حجم مبادلات تجاری میان دو کشور و طرح‌های نیرو و گاز در دستور کار این سفر قرار دارد.

این مقام پاکستانی عنوان داشت: راحیل شریف، رئیس ستاد ارتش پاکستان و مسوولانی از سازمان اطلاعات این کشور مذاکراتی با همتایان افغان خود در خصوص عملیات نظامی علیه شبه نظامیان طالبان در شمال وزیرستان خواهند داشت.

مقامات دو کشور همچنین همچنین درخصوص راه‌های همکاری برای بازداشت ملا فضل الله، رهبر طالبان پاکستان و تعدادی از اعضای این گروه که به دلیل عملیات نظامی ارتش پاکستان به افغانستان گریخته‌اند، بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

انتهای پیام

کد N563316

وبگردی