آفتاب

فلفل دلمه، بانک ویتامین A

فلفل دلمه، بانک ویتامین A

در حالت کلی ویتامین‌ها، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و فیبرهای موجود در میوه‌ها و سبزیجاتی مانند فلفل دلمه‌ای نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن دارد.

به گزارش سلامانه به نقل ازسایت.howstuffwork، نتایج پژوهش‌های متعددی نشان داده است که مصرف زیاد میوه و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیگر بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. فلفل دلمه‌ای جزو سبزیجاتی است که حاوی بیش‌ترین میزان ویتامین C می‌باشد. این ویتامین خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و برای مقابله با بیشتر بیماری‌ها لازم است. کمبود این ویتامین اضطراب و استرس را در وجود شما بالا می‌برد. خودتان هم بهتر می‌دانید که استرس منشأ بسیاری از بیماری‌هاست برای همین هم اگر آدم مضطربی هستید، سیگار می‌کشید و یا جنینی در شکم دارید نیازتان به ویتامین C به مراتب بیشتر است.
یعنی 120 میلی‌گرم در روز. ویتامین C بسیار مؤثر و مفید است و تأثیر ویتامین‌های A و E را بالا می‌برد. این ویتامین برای ساخت سلول‌ها و بافت‌های بدن، بهبود جای زخم و جذب آهن لازم است. از این گذشته این ویتامین با همکاری کاروتن و ویتامین A از ابتلا به بیماری‌های مزمن پیشگیری می‌کند. برای همین هم توصیه می‌شود با افزایش مصرف فلفل دلمه‌ای باک ویتامین C تان را پر کنید تا از بیماری‌های مختلف دور بمانید. فلفل دلمه‌ای به ویژه از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، کاهش قدرت بینایی و گرفتگی بینی پیشگیری می‌کند. مصرف این سبزی راهی است برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه، آرتریت و جلوگیری از افزایش کلسترول بد خون.
کد N563236

وبگردی