آفتاب

معاون والی قندهار از ترور جان سالم به در نبرد

معاون والی قندهار از ترور جان سالم به در نبرد

مقام‌های ولایت قندهار در جنوب افغانستان اعلام کردند، معاون والی قندهار که بر اثر سوء قصد زخمی شده بود، جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «عبدالقدیم پتیال» روز یکشنبه به عنوان دانشجو در کلاس درس ادبیات پشتو در دانشگاه قندهار حضور یافته بود که هدف شلیک چند گلوله قرار گرفت و امروز (دوشنبه) بر اثر شدت جراحات درگذشت.

صمیم اخپلواک، سخنگوی والی قندهار گفت که معاون والی در بیمارستان قندهار درگذشت و قرار است امروز به خاک سپرده شود.

هرچند برخی منابع از کشته شدن پتیال خبر داده بودند، اما مقام‌های ولایت قندهار تا صبح امروز مرگ وی را تایید نکرده بودند.

سخنگوی والی قندهار افزود که نیروهای امنیتی تحقیقات خود را برای دستگیری عاملان سوء قصد به جان عبدالقدیم پتیال آغاز کرده، اما تا حال سرنخی در این مورد به دست نیامده است. هنوز مشخص نیست که فرد یا افراد ضارب از داخل کلاس درس یا بیرون از آن به سوی آقای پتیال شلیک کرده‌اند.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، تا به حال هیچ گروهی مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته است.

عبدالقدیم پتیال سه سال پیش پس از آن که عبداللطیف آشنا معاون پیشین والی قندهار در انفجار انتحاری کشته شد، به عنوان معاون توریالی ویسا، والی قندهار تعیین شد. وی پیش از آن رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ قندهار بود. سخنگوی والی قندهار گفت که پتیال در زمانی که در این سمت کار می‌کرد، به دلیل انجام کارهای موثری که انجام داد به یک چهره شناخته شده در اداره محلی قندهار تبدیل شد و از چهره‌های بانفوذ در عرصه سیاسی هم بود و به همین دلیل به معاونت ولایت رسید.

انتهای پیام

کد N563230

وبگردی