آفتاب
محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه:

پس از یک‌سال مذاکره، هنوز جان کری از بمب هسته‌ای ایران سخن می‌گوید

پس از یک‌سال مذاکره، هنوز جان کری از بمب هسته‌ای ایران سخن می‌گوید

ملت ایران تکلیف خود را با آمریکا می‌داند و روز عاشورا به خیابان‌ها خواهد آمد و همزمان با گرامیداشت شعائر الهی عاشورا و کربلا، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهد داد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب گفت: اکنون 20 روز مانده به پایان مهلت تمدید مذاکرات، غرب باید موضع خود را مشخص کند و به مبانی توافقات عمل کند.

به گزارش ایلنا، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در مورد اظهارات جدید کری در خصوص مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: پس از یک‌ سال مذاکره و توافق هنوز کری به‌دروغ از بمب هسته‌ای ایران سخن می‌گوید. کری گفته است: «عدم‌توافق بهتر از توافق بد است» این حرف پاسخ کمپین قلابی بود که با شعار «هیچ توافقی بدتر از عدم‌توافق نیست» می‌خواست به‌طور مصنوعی و غیرطبیعی به‌وجود آید. کری گفته است ایران باید تصمیمات سخت بگیرد. ایران تصمیم سخت خود را گرفت و به توافق ژنو علی‌رغم اعتراضاتی که در داخل بود عمل کرد. چرا 1+5 و به‌ویژه آمریکا به توافق عمل نمی‌کنند و تحریم‌ها پس از گذشت یک سال همچنان به قوت خود باقی است و حتی آمریکایی‌ها می‌گویند ما «تعلیق» می‌کنیم نه «لغو»؟!

وی افزود: اکنون 20 روز مانده به پایان مهلت تمدید مذاکرات، غرب باید موضع خود را مشخص کند و به مبانی توافقات عمل کند.

حبیبی با اشاره به همزمانی روز عاشورا با سالروز یوم‌الله 13 آبان گفت: ملت ایران تکلیف خود را با آمریکا می‌داند و روز عاشورا به خیابان‌ها خواهد آمد و همزمان با گرامیداشت شعائر الهی عاشورا و کربلا، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهد داد. ما در عاشورای امسال مرگ بر یزید و ابن‌سعد زمانه به‌عنوان یک فریاد بلند اعلام خواهیم کرد، چراکه نشانه‌هایی از برداشتن دیوار بی‌اعتمادی بین ما و آمریکا وجود ندارد. رهبران آمریکا همچنان بر طبل خصومت با ملت ایران می‌کوبند و طبیعی است باید پاسخی شایسته هم دریافت کنند.

حبیبی با گرامیداشت 13 آبان گفت: 13 آبان سالروز گرامیداشت سه نقطه عطف تاریخی در طول تاریخ مبارزات ملت ایران است. تبعید امام(ره) به‌دلیل حمایت از استقلال و شرف ملی در قضیه کاپیتولاسیون، کشتار دانشجویان و دانش‌آموزان در 13 آبان 57 و از همه مهم‌تر تسخیر لانه جاسوسی در سالروز 13 آبان که انقلاب دوم از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی نام گرفت.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس گفت: تردیدی نیست ما در شرایط آغاز انتفاضه اسلامی سوم فلسطین در قدس هستیم. آنچه اکنون رژیم صهیونیستی دنبال می‌کند به‌ویژه هتک حرمت مسجد الاقصی نوعی اعلام جنگ با فلسطینی‌هاست. مردم قدس و کرانه غربی رود اردن خود را آماده می‌کنند که پاسخی شایسته به رژیم صهیونیستی بدهند.

وی با تاکید بر پیروزی‌های ارتش سوریه، لبنان و عراق در نبرد با تروریست‌ها خاطرنشان کرد: رهاورد اشغال عراق و افغانستان و مداخله در سوریه چیزی جز یک کشتار فجیع و نسل‌کشی در این سه کشور نبوده است. آمریکایی‌ها بذر تروریسم را در این سه کشور کاشته‌اند و با سیاست‌های تجاوزکارانه آن را به عمل آورده‌اند. حمایت از تروریسم و تروریسم‌پروری از راهبردهای اصلی غربی در تجاوز به منطقه و جهان اسلام است. آنچه امروز ارتش عراق، سوریه و لبنان دارند انجام می‌دهند در حقیقت خشکاندن ریشه‌های تروریسم و دخالت آمریکا در منطقه است.

محمدنبی حبیبی در انتها با اشاره به ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) گفت: قیام مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای زنده نگه داشتن اسلام برپا شد. عاشورا یک درس ماندنی برای همه بشریت در همه زمان‌ها است. ما این واقعه سرنوشت ساز سرشار از سوگ را به همه انسان‌ها و به‌خصوص مسلمانان عالم تسلیت می‌گوییم.

کد N562825

وبگردی