آفتاب
احمد سالک در مراسم بزرگداشت روز 13 آبان:

درس عاشورای درس مذاکره نیست، مکتب ایستادگی در برابر ظالمان است

درس عاشورای درس مذاکره نیست، مکتب ایستادگی در برابر ظالمان است

درس عاشورای حسین(ع) درس مذاکره نیست، بلکه مکتب ایستادگی در برابر ظالمان عالم است. درس عاشورای حسین(ع) انجام تکلیف برای حفظ دین، نفی انواع بدعت‌ها و انحراف‌هایی است که توسط حکومت بنی امیه به جامعه اسلامی شیعه القاء شده بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وجه مشترک قیام عاشورای حسینی و 13 آبان دشمن‌شناسی، دشمن ستیزی، زمان شناسی و ادای تکلیف است.

به گزارش ایلنا، احمد سالک در مراسم بزرگداشت روز 13 آبان اظهار کرد: ایام 13 آبان امسال با عاشورای حسینی مصادف شده و به همین دلیل حامل پیام‌های بزرگی است. کربلای حسین(ع) مدرسه امر به معروف و نهی از منکر است، مدرسه‌ای که درس بصیرت می‌دهد به این معنا که فریب ظواهر را نخورید.

سالک افزود: درس عاشورای حسین(ع) درس مذاکره نیست، بلکه مکتب ایستادگی در برابر ظالمان عالم است. درس عاشورای حسین(ع) انجام تکلیف برای حفظ دین، نفی انواع بدعت‌ها و انحراف‌هایی است که توسط حکومت بنی امیه به جامعه اسلامی شیعه القاء شده بود.

وی 13 آبان را مصادف با سه رویداد تاریخی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: امام خمینی(ره) در 13 آبان ماه سال 1343به پشتوانه ملت در برابر تصویب قانون کاپیتالاسیون که توسط مجلس ملی شاه اجرایی شده بود و برای اتباع بیگانه حق مصونیت قضایی قائل می‌شد، قیام کرد؛ چراکه اعتقاد داشتند شیعه عزیز است و زیر بار اربابان شاه نمی‌رود و به همین دلیل نیز 11 ماه به ترکیه و پس از آن 13 سال به عراق و بعد از آن نیز چهار ماه به فرانسه تبعید شدند؛ بنابراین می‌توان گفت امام خمینی(ره) برای تحقق شعار هیهات من الذله، 14 سال و سه ماه دوری، سختی و مصیبت کشیدند.

سالک درباره پیام‌های 13 آبان، اظهار کرد: نبرد حق علیه باطل نخستین پیام 13 آبان است؛ چراکه براساس وعده الهی حق دماغ باطل را همواره به خاک سیاه می‌مالد و در قرن 21 معمار کبیر انقلاب اسلامی در راستای نهضت امام حسین(ع) و با همکاری آحاد ملت همیشه در صحنه ایران به این وعده الهی تحقق بخشید.

وی مقاومت، استقامت و وحدت را سومین پیام 13 آبان دانست و افزود: گرایش به عمق استراتژی معارف دینی، ارتقاء فهم دینی همراه با بصیرت و مقاومت ملت دنیا را به عکس‌العمل واداشته است، به طوری که جهان اسلام قطب مرکزیت دنیا شناخته می‌شود و ابتکار عمل را به دست می‌گیرد.

کد N562803

وبگردی