آفتاب
نایب‌رییس جامعه مدرسین:

توطئه‌های دشمن علیه ایران محکوم به شکست است

توطئه‌های دشمن علیه ایران محکوم به شکست است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که امروز ایران اسلامی همچون خورشیدی تابان در جهان می‌درخشد، گفت: همه حرکت‌های خلاف و طرح‌های خائنانه دشمن علیه ایران محکوم به شکست است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در هشتمین شب از مراسم عزاداری امام حسین(ع) در حسینیه شهدای قم، با تاکید بر اینکه جنایات داعش و فتواهای وهابیت تکفیری هیچ خللی در اراده مسلمانان برای دفاع از اسلام ناب ایجاد نمی‌کند، گفت: همه این جنایتکاران محکوم به فنا هستند و آنچه باقی می‌ماند جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه از برکت خون امام حسین(ع) است، گفت:‌ امام خمینی(ره) قدم به قدم جا پای امام حسین(ع) گذاشتند و زمانی که برای دین احساس خطر کرده با دعوت مردم انقلاب اسلامی را مستقر کردند.

وی با اشاره به روایات، مجالس عزاداری امام حسین(ع) را بهترین مجالس روی زمین ذکر کرد و اظهار کرد: گناهان مردم به‌واسطه حضور در این محافل بخشیده می‌شود.

وی یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را احیا و ابقای دین اسلام خواند و گفت: امام حسین (ع) تشخیص دادند دینی که پیامبر (ص) 23 سال برای آن زحمت و سختی کشیده و امام علی(ع) نیز زخم‌های فراوانی برای حفظ آن متحمل شدند در حال از بین رفتن است، از این رو برای بقاء دین قیام کردند.

مقتدایی با بیان اینکه مهم‌ترین درس عاشورا و قیام امام حسین(ع) اهمیت، ارزش و عظمت دین است، افزود: دین به اندازه‌ای برای امام حسین(ع) مهم بود که حاضر شدند برای حفظ آن از جان خود و اطرافیانشان بگذرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اطاعت پذیری مردم از شیطان و بی توجهی به دستورات الهی را از دیگر دلایل قیام امام حسین(ع) خواند و ابراز کرد: مردم زمان امام حسین(ع) به دنبال حق و عدالت نبودند و از کسی به عنوان خلیفه مسلمین اطاعت می‌کردند که لا ابالی، مشروب خور و سگ باز بود و تمام وقتش را صرف لهو و لعب می‌کرد.

مقتدایی با بیان این‌که امام حسین(ع) برای قیام علیه ظلم و جور نیازمند به لشکریانی بودند، خاطرنشان کرد: اباعبدالله زمانی که می‌خواستند از مکه به سوی کربلا حرکت کنند خطبه‌ای خواندند و به دنبال کسانی بودند که تیزی شمشیر را بپذیرند، خون خود را در راه خدا هدیه کنند و عاشق شهادت و ملاقات با پروردگار باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اهمیت حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع)، خطاب به جوانان گفت:‌ جوانان از نماز خود مراقبت کنند؛ کسی که عاشق حسین(ع) است اما نسبت به نماز بی تفاوت بوده یا حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کند آن ثوابی که برای عزادار اباعبدالله در نظر گرفته شده، شاملش نمی‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: اگر حق و حقوق دیگران را رعایت نکرده و بر خلاف سیره امام حسین(ع) عمل کردیم نمی‌توانیم دم از عاشورایی بودن زده و انتظار شفاعت حضرت را داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N562647

وبگردی