آفتاب

97 سال از خیانت تاریخی انگلیس به ملت فلسطین گذشت

97 سال از خیانت تاریخی انگلیس به ملت فلسطین گذشت

ایسنا نوشت:

امروز (یکشنبه) نود و هفتمین سالروز صدور بیانیه شوم "بالفور" است که سند خیانت تاریخی انگلیس به ملت فلسطین به شمار می‌رود و به موجب آن طرف فاقد صلاحیت، سرزمین فلسطین را به ناحق به صهیونیست‌ها واگذار کرد تا مقدمه شکل گیری غده سرطانی "اسرائیل" فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبرگزاری فلسطین الیوم، شاید تنها تفاوتی که نود و هفتمین سالروز صدور این بیانیه شوم با سال‌های قبل دارد، تصمیم سازنده مجلس عوام انگلیس مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین باشد؛ به طوری که این مجلس ضمن تصویب این طرح با اکثریت آراء، از شورای امنیت سازمان ملل نیز خواست که از تشکیل کشور مستقل فلسطین و عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی فلسطین بر اساس برنامه زمانی مشخص حمایت کند.

هر چند که این تصمیم الزام آور نیست، اما تحولی مثبت در موضع انگلیس و نشانه‌ای از تغییر رویکرد این کشور در قبال رژیم اشغالگر قدس به شمار می‌رود.

97 سال پیش "آرتور جیمز بالفور" وزیر خارجه وقت انگلیس در تاریخ 2 نوامبر به لرد "روچلد" یکی از سرکردگان جنبش صهیونیستی وعده ایجاد وطن قومیتی برای یهودیان در فلسطین را داد.

5252

کد N562599

وبگردی