آفتاب

ادامه نبرد ارتش سوریه با تروریست‌های داعش

ادامه نبرد ارتش سوریه با تروریست‌های داعش

گروه تروریستی داعش کنترل یک شرکت گازی در ریف حمص را به دست گرفت. این اقدام در حالی صورت گرفت که ارتش سوریه در جریان عملیات امنیتی خود پیشروی‌های بسیاری را در مناطق تحت کنترل داعش محقق کرده و برخی اقدامات تروریستی آنها را ناکام گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی الوطن العربی، گروه تروریستی داعش کنترل یک شرکت گازی در ریف حمص را که در نزدیکی میدان گازی "الشاعر" قرار دارد به دست گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد شرکت گاز "حیان" وابسته به میدان گازی الشاعر در ریف حمص یک منبع گازی مهم است که گاز را در مناطق مختلف سوریه از جمله دمشق توزیع می‌کند.

پیش‌تر این گروه تروریستی در جریان درگیری با نیروهای نظام سوریه بر بخش‌های وسیعی از این میدان گازی دست یافته بود.

در جریان حمله تروریستی اعضای تکفیری داعش به میدان الشاعر 350 تن از نیروهای دولتی و کارکنان این میدان کشته شدند اما نیروهای سوریه بعد از گذشت یک هفته کنترل میدان گازی را پس گرفتند.

از سوی دیگر،هواپیماهای ائتلاف سه حمله هوایی علیه مواضع داعش در مرکز و شمال کوبانی انجام دادند که موجب هلاکت شماری از عناصر این گروه تروریستی شد.

در جریان درگیری‌ها میان نیروهای دولتی سوریه و گروه‌های تروریستی در ماه اکتبر دست کم 1432 تن از تروریست‌های سوری وابسته به تشکیلات تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره که در این کشور دست به اقدامات خشونت‌طلبانه می‌زدند به هلاکت رسیدند.

در همین حال ارتش سوریه اقدامات یک گروه تروریستی را که در تلاش بودند تا از شهرک "دیر ماکر" به "المباریه" واقع در ریف القنیطره نفوذ کنند ناکام گذاشت.

نیروهای ارتش این کشور همچنین بعد از اجرای عملیات امنیتی علیه نیروهای مسلح و بمباران مواضع داعش که به کشته و زخمی شدن شمار بسیاری از تروریستها منجر شد بر بخش‌های وسیعی از منطقه الشرقی و الغربی در شهر "الشیخ مکین" واقع در ریف درعا تسلط یافتند.

انتهای پیام

کد N562507

وبگردی