آفتاب

انتقاد نخست وزیر و رهبر اپوزیسیون ترکیه از یکدیگر

انتقاد نخست وزیر و رهبر اپوزیسیون ترکیه از یکدیگر

نخست وزیر و رهبر اپوزیسیون ترکیه در جمع حامیان خود در شهرهای مختلف این کشور به شدت از یکدیگر انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در نشست ارزیابی و مشورتی حزب حاکم عدالت و توسعه که در استان افیون واقع در غرب کشور برگزار شد، به شدت استعفای اخیر امین اولکه ترهان، قانونگذاری از حزب مخالف مردم جمهوریخواه را به سخره گرفت.

ترهان یکی از مخالفان پیشرو حزبی، 31 اکتبر سال جاری میلادی از حزب مخالف مردم جمهوریخواه استعفا داد و در بیانیه‌ای به شدت از سیاست‌های این حزب انتقاد کرده و گفت: سیاست‌های حزب مردم جمهوریخواه از خواسته‌های مردم فاصله گرفته و به بازگشت این حزب بر سر قدرت کمک نمی‌کند.

ترهان در این بیانیه افزود: مشخص است که حزب مردم جمهوریخواه بر استنباطش از مخالف بودن اصرار دارد که با درخواست‌های غیرمسوولانه لفاظی‌های متناقض و سیاست‌های غیرقابل اعتماد از میزان توجه و حساسیت مردم فاصله گرفته است. من متوجه شده‌ام که این حزب انتخاب‌های بد و مخرب خود را تغییر نمی‌دهد.

داوود اوغلو بخشی از بیانیه ترهان را برای اعضای حزبش خواند و گفت: من با اظهارات ذکر شده این بیانیه کاملا موافقم. من زیر این بیانیه را امضا می‌کنم!

وی همچنین از حزب دموکراتیک مردم به خاطر موضع غیرمسوولانه‌اش در زمینه درخواست برای اقدامات خیابانی به ویژه به خاطر شهر کوبانی که در برابر حملات داعش مقاومت می‌کند، انتقاد کرد.

در مقابل کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مخالف مردم جمهوریخواه نیز از اینکه دولت مذاکرات غیرشفافی با عبدالله اوجالان، رهبر محبوس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) برگزار کرده، انتقاد کرد.

وی با توجه به مذاکرات کنونی با هدف دستیابی به یک راه حل صلح‌آمیز برای مساله کردها گفت: هیچ یک از طرفین به یکدیگر اعتماد ندارند. آنها پشت درهای بسته مذاکره می‌کنند. اوجالان از یک دیدگاه و رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه و داوود اوغلو از دیدگاهی متفاوت صحبت می‌کنند.

قلیچدار اوغلو همچنین عصبانیت خود را از عبور پیشمرگ‌های کردستان عراق به شهر کوبانی از طریق ترکیه مطرح کرده و گفت: دوست ندارم که سربازان خارجی وارد خاک ترکیه شوند.

انتهای پیام

کد N562477

وبگردی