آفتاب

تاکید رئیس حزب "ندای تونس" بر مشارکت تمامی گروه‌ها در روند سیاسی این کشور

تاکید رئیس حزب "ندای تونس" بر مشارکت تمامی گروه‌ها در روند سیاسی این کشور

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تونس و رییس حزب ندای تونس با بیان اینکه وی نامزد این کشور در قرن بیست و یکم و وارث رییس جمهور فقید تونس است، بر مشارکت تمامی گروه‌های تونسی در روند سیاسی این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری الوطن العربی، الباجی قائد السبسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری تونس و رهبر حزب ندای تونس که اخیرا در انتخابات پارلمانی پیروز شد، در سخنانی تاکید کرد: اگر من نامزد انتخابات شدم به این دلیل است که معتقدم این مساله، اقدام مفیدی برای کشور است چراکه من طرحی را در پیش گرفته‌ام و آن بازگرداندن تونس به شرایطی است که در آن این کشور به قرن بیست و یکم معروف خواهد بود.

وی گفت: ما برای تشکیل اکثریت پس از انتخابات ریاست جمهوری در 23 نامبر باید وارد رقابت و جنگ شویم.

السبسی در اولین روز تبلیغات انتخاباتی خود گفت: رای دهندگان اولویت را به ما دادند اما اکثریت مطلق را به ما ندادند و نمایندگان جنبش النهضه را دیگر انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم به گونه‌ای در تونس حکمرانی کنیم که تمامی بخش‌های آن چه سیاسی و چه اجتماعی خود را شریک در روند سیاسی بدانند. کاملا واضح است که این مساله آسان نیست اما ما تلاش خود را برای تحقق این مساله انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه همواره انتقادهای گزنده‌ای علیه طرفداران جنبش النهضه روا داشته است، گفت: می‌دانم که آنها روش خود را تغییر داده‌اند اما حکم دادن درخصوص این مساله به اقدامات عملی برمی‌گردد.

السبسی که از شخصیت‌های نظام الحبیب بورقیبه، رییس جمهور فقید تونس است که بین سال‌های 1956 تا 1987 حکومت می‌کرد، گفت: من 88 ساله هستم اما لازم است تاکید کنم که ارزش جوانان به برگه‌های انتخاباتی نیست بلکه به روح آنهاست.

وی تصریح کرد: من حدود 35 سال به طور مستقیم با دولت بورقیبه همکاری می‌کردم و مسوولیت تمامی دستاوردهایی که محقق شد و همچنین مسوولیت تمامی پیامدهای منفی برخی امور را می‌پذیرم.

السبسی افزود: امیدوارم که حکمت و دانش کافی برای مقابله با امور منفی و مشکلات را داشته باشیم و تنها به امور مثبت اهمیت بدهیم.

السبسی ضمن دفاع از پیوستن برخی اعضای سابق حزب زین‌العابدین بن علی رییس جمهور مخلوع مصر به گروه وی گفت: آنها همواره شهروند هستند و حق مشارکت در روند سیاسی کشور را دارند.

وی درخصوص تشکیل دستگاه قضای انتقالی برای مشخص کردن عاملانی که در اقدامات در دوره حکومت بورقیبه و بن علی دست داشته‌اند، گفت: من معتقدم باید حقیقت معلوم شود. باید بیشتر برای آینده تلاش کنیم چراکه تونس در دو سال آتی به تمامی شهروندان خود نیاز دارد.

وی ضمن آمادگی خود برای حضور در مقابل دادگاه درخصوص نقشش در دوره حکومت بورقیبه گفت: من شهروندی مثل دیگر شهروندان هستم. برخی مواقع به دلیل اقداماتی که صورت نگرفته از من انتقاد می‌کنند. به عقیده من تونس تنها پس از تشکیل دولت قانون پیشرفت عملی را احراز می‌کند.

انتهای پیام

کد N562462

وبگردی