آفتاب
در دیدار با وزیر انرژی گرجستان؛

حسینی‌صدر بر ظرفیت همکاری‌های ایران و گرجستان در زمینه انرژی تاکید کرد

حسینی‌صدر بر ظرفیت همکاری‌های ایران و گرجستان در زمینه انرژی تاکید کرد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در دیدار با وزیر انرژی و معاون نخست‌وزیر گرجستان بر ظرفیت بالای ایران بر همکاری‌های این دو کشور در زمینه انرژی تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، موید حسینی‌صدر رییس گروه دوستی پارلمانی ایران- گرجستان در دیدار با کاخا کالادز وزیر انرژی و معاون نخست‌وزیر گرجستان ضمن تاکید بر ظرفیت‌های بالای ایران در بخش انرژی اظهار کرد: حجم قابل توجه منابع انرژی زیاد و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ جمهوری اسلامی ایران در تولید انرژی نوین به همراه صنایع آبی عظیم گرجستان و اراده این کشور برای استفاده از انرژی‌های نوین بسترهای مناسبی برای ارتقای همکاری‌های دو کشور در این بخش هستند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری‌های درازمدت و کلان ایران در گرجستان در زمینه‌هایی شامل احداث خط لوله، گاز، ساخت نیروگاه‌های برق-آبی بر روی رودخانه‌های گرجستان و خرید برق آن و ساخت پالایشگاه و تاسیسات بندری از زمینه‌های ذی‌علاقه جمهوری اسلامی ایران در بخش انرژی است که با همکاری مقامات گرجی می‌توان به ساماندهی و اجرای آن‌ها پرداخت.

وی ابراز امیدواری کرد که با رایزنی و تبادل‌نظر کارشناسان دو طرف امکان‌سنجی جامعی از نحوه فعالیت‌ها و همکاری‌های دو طرف در بخش انرژی به عمل آمده و با حمایت مقامات اجرایی دو کشور شاهد عملیاتی شدن طرح‌های در دست بررسی در حوزه انرژی باشیم.

کاخا کالادز وزیر انرژی و معاون نخست‌وزیر گرجستان نیز در این دیدار با اشاره به این‌که «ایران از کشورهای غنی در حوزه انرژی‌های فسیلی است»، گفت: به طور قطع همکاری با ایران در بخش انرژی مورد علاقه گرجستان است و کشورش آمادگی کامل برای گفت‌وگو با مقامات ایرانی در این مورد را دارد.

وی افزود: تولید برق با انرژی باد، واردات گاز از ایران به گرجستان و همکاری در زمینه‌های لازم در دو کشور برای توسعه همکاری‌ها در آن‌ها فراهم است.

وی در پایان ابراز آمادگی کرد که سفری به تهران داشته و در خصوص توسعه همکاری‌ها در بخش انرژی با همتایان ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

کد N562457

وبگردی