آفتاب

زاهدی: عقل جمعی مجلس به دنبال انتقام گیری نیست

زاهدی: عقل جمعی مجلس به دنبال انتقام گیری نیست

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارتباط استیضاح وزیر علوم با بحث بورسیه‌ها را رد کرد.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، اظهار کرد: بحث استیضاح از اسفندماه سال قبل کلید خورد که با وساطت بنده و آقای لاریجانی، قرار شد استیضاح کنندگان با آقای فرجی دانا صحبت کنند و در این راستا جلسات متعددی برگزار کردیم و از حوزه ریاست جمهوری هم مشاور رییس‌جمهور در جلسات حضور داشتند و مسائل مطرح شد. ایشان به خوبی می دانند که موضوع استیضاح موارد اساسی دیگری بود.

وی گفت: مجلس دارای یک عقلانیت و خرد جمعی است که این خرد جمعی بالاتر از این است که بخواهد انتقام‌گیری کند و عقل‌گرایی در مجلس فوق‌العاده بالاست. ما اعتراض مجلس را اعلام کرده و از مجاری قانونی کار را درباره کسانی که به حق بورسیه و مجلس این ظلم را کرده‌اند، پیگیری می‌کنیم.

وی درباره مطرح شدن بحث استیضاح وزیر ارشاد نیز خاطرنشان کرد: در مورد چند وزیر دیگر امضاء جمع شده ولی فعلا خبری از اعلام وصول نیست. تا زمانی که استیضاح اعلام وصول شود، باید مذاکراتی بین طرفین صورت بگیرد، همان کاری که برای آقای فرجی دانا کردیم و شش ماه طول کشید و یقینا مذاکراتی انجام می‌شود و اگر توافقاتی بشود، بهتر است و در غیر این صورت بحث استیضاح مطرح می‌شود.

انتهای پیام

کد N562347

وبگردی