آفتاب

ادامه پیشروی ارتش لیبی در بنغازی

ادامه پیشروی ارتش لیبی در بنغازی

نیروهای ارتش لیبی عملیات انتقام جویانه گسترده‌ای را علیه انقلابیون سابق لیبی در بنغازی آغاز و خانه‌های بسیاری از رهبران و شخصیت‌های برجسته آنها را منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه الجزیره، نیروهای خلیفه حفتر، سرلشکر بازنشته نیروهای زمینی ارتش لیبی عملیات انتقام جویانه‌ای را علیه شخصیت‌های برجسته و رهبران شورای انقلابیون بنغازی ادامه داده و اقدام به تخریب، یورش و به آتش کشیدن برخی خانه‌های شخصیت‌های انقلاب 17 فوریه در بنغازی کردند.

این نیروها اقدامات مخرب خود را علیه خانه‌های رهبران انقلابی که نظام معمر القذافی دیکتاتور سابق لیبی را سرنگون کرد، اجرای عدالت در مورد "اولیای دم" خواندند.

نیروهای حفتر به منازل برخی شخصیت‌های برجسته لیبی از جمله فتحی تربل، عضو شورای ملی انتقالی سابق، اسماعیل الصلابی یکی از رهبران انقلاب 17 فوریه و احمد الجازوی العبیدی سخنگوی رسمی سابق گردان‌های انقلابیون در بنغازی حمله کرده و خانه‌های آنها را منهدم کردند و الجازوی را به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

ارتش لیبی اعلام کرد که عملیات گسترده‌ای را با هدف حمله به مناطقی که افراد مسلح در بنغازی در آن تجمع کرده‌اند، اجرا می‌کند.

احمد المسماری، سخنگوی رییس ستاد کل ارتش لیبی عنوان داشت: ارتش کنترل محورهای شرقی و جنوبی بنغازی و همچنین مناطقی را در شرق این شهر به دست گرفته است.

وی افزود: 204 تانک به همراه گردان 21 وابسته به نیروهای مسلح عملیات گسترده‌ای را در محور غربی و جنوب غربی شهر آغاز کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که به زودی گروه‌های مسلح را شکست دهند.

درگیری‌ها در منطقه الصابری و دیگر مناطق مرکز بنغازی از صبح روز شنبه آغاز شده و تاکنون به کشته شدن 36 تن منجر شده است.

پیشتر محمد حجازی، سخنگوی ارتش لیبی اعلام کرده بود، نیروهای دولتی پیشروی‌های بسیاری را علیه نیروهای مسلح بنغازی محقق کرده‌ و بر بیش از 90 درصد از شهر سیطره یافته‌اند.

در این راستا یک جنگنده وابسته به ارتش لیبی برخی اهداف خود را در میان خانه‌های شهروندان در منطقه الصابری واقع در شرق بنغازی هدف حمله قرار داد.

سخنگوی نیروهای حفتر تاکید کرد: نیروهای حفتر کنترل تمامی ورودی‌های شهر بنغازی که هم‌اکنون شاهد درگیری‌های شدیدی میان طرفین است را به دست گرفتند.

در همین راستا نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی عنوان داشت که برای دستیابی به تواق سیاسی که به حل بحران لیبی منجر شود، تلاش می‌کند.

وی افزود: این مساله تنها با برگزاری مذاکره میان طرفین درگیری محقق نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N562340

وبگردی