آفتاب

انتقاد شدید رئیس جمهوری آرژانتین از آمریکا

انتقاد شدید رئیس جمهوری آرژانتین از آمریکا

رئیس‌جمهوری‌ آرژانتین به دنبال فاش شدن لابیگری یک مقام آمریکایی در حمایت از شرکت‌های موسوم به "صندوق کرکس" که با مخالفت شدید بوئنوس آیرس رو به رو هستند، هشدار داد که این کار آمریکا تبعات شدیدی به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق کرکس (Vulture Fund) یک نوع صندوق سرمایه‌گذاری یا صندوق سهام اختصاصی است که در بدهی شرکت‌ها یا کشورهای ورشکسته یا بحران‌زده مالی، سرمایه‌گذاری می‌کند.

این صندوق‌ها در خرید ارزان قیمت اوراق قرضه کشورهایی که با مشکل مالی مواجه شده‌اند، یا در آستانه ورشکستگی هستند تخصص دارند.

کریستینا کرچنر، رئیس جمهوری آرژانتین اخیرا در نامه‌ای که برای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نوشت، گفت: نانسی سودربرگ، رئیس یک کمیته مشاوره‌ای که متشکل از مقاماتی است که از سوی رئیس جمهوری آمریکا و مقامات کنگره منصوب می‌شوند، با حفظ سمت ریاست سازمانی به نام نیروی ضربت آمریکایی آرژانتین را عهده دار است و این سازمان مشخصا ایجاد شده تا به جمهوری آرژانتین و رئیس جمهور آن افترا زده و به آن‌ها حمله کنند.

کرچنر در نامه خود گفت: اگر این خبر توسط شما (باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا) تایید شود این مساله تبعات شدیدی را برای روابط میان دو کشور به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شما مطمئنا می‌دانید کارکردهای کمیته طبقه بندی زدایی منافع عمومی در آمریکا شامل مسائل حساس امنیت ملی و مشاوردهی به رئیس جمهور و دیگر مقامات اجرایی آمریکا است.

کرچنر همچنین در اظهاراتی که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد نیز شدیدا از آمریکا انتقاد کرد.

وی گفت که سازمان موسوم به نیروی ضربت آمریکایی آرژانتین از یک گروه تجاری که در زمینه اعتبارات صندوق کرکس فعالیت دارد پول دریافت می‌کند.

این نامه رئیس جمهوری آرژانتین درحالی منتشر شد که کشور وی شدیدا تلاش می‌کند تا با توافقاتی به منظور ساختاردهی مجدد به اقتصاد خود به روال عادی بازگردد. آرژانتین در جریان بحران سال 2001 نتوانست بدهی خود را پرداخت کند.

انتهای پیام

کد N562081

وبگردی