آفتاب

نخست‌وزیر ترکیه مسئولیت پذیری احزاب را خواستار شد

نخست‌وزیر ترکیه مسئولیت پذیری احزاب را خواستار شد

دولت ترکیه تصمیم گرفته تا مذاکرات با احزاب مرتبط با پ ک ک را متوقف کند؛ به این ترتیب به نظر می‌رسد که روند صلح آنکارا با این گروه رو به شکست است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری سی ان ان ترکیه گزارش داد: دولت ترکیه تصمیم گرفته تا ارتباط و مذاکره با حزب حامی کردها موسوم به مردم دموکراتیک را که رابط میان مقام‌های آنکارا و عبدالله اوجالان، رهبر در تبعید و زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) است متوقف کند.

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در خطابه‌ای تلویزیونی با عنوان "در مسیر یک ترکیه نوین" از تمامی طرف‌های درگیر خواست تا حس مسئولیت پذیری داشته باشند و گفت: همه باید خودشان را از فرهنگ خودکامگی، این ذهنیت تروریستی و خرابکاری دور کنند.

داوود اوغلو علنا به حزب مردم دموکراتیک اشاره کرد و افزود: ادعا برای تحقق حقوق از طریق خشونت به هیچ وجه در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست.

پریوین بولدان، از حزب مردم دموکراتیک در جریان مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان ترک و در پی انتشار گزارش مبنی بر تعلیق روند مذاکرات ترکیه با پ. ک .ک تاکید کرد که تعلیق این روند باعث انجام اقدامات تحریک آمیز و کشتارهای بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

کد N562066

وبگردی