آفتاب

رییس جمهوری چین مبارزه قاطعانه نظامیان با فساد را خواستار شد

رییس جمهوری چین مبارزه قاطعانه نظامیان با فساد را خواستار شد

رییس جمهوری چین تاکید کرد که ارتش این کشور نباید کسانی را که جان‌شان را در "مبارزه انقلابی برای حزب کمونیست" چین فدا کرده‌اند فراموش کند و باید قاطعانه با فساد مبارزه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جین‌پینگ رییس جمهوری چین به دنبال رسوایی فساد در سطح مقامات بلندپایه چین این اظهارات را ایراد کرد.

او مبارزه با فساد در نیروهای مسلح را یکی از اهداف اصلی خود اعلام کرده است. طی روزهای اخیر دولت چین اعلام کرد یکی از بلندپایه ترین افسران ارتش این کشور به نام شو کای‌هو اعتراف کرده که به منظور کمک به ترفیع مقامات نظامی رشوه‌های کلان دریافت می‌کرده است.

شو کای‌هو چندی پیش از مقام معاونت ریاست کمیسیون مرکزی ارتش چین برکنار شد. ریاست این کمیسیون به عهده شی جین‌پینگ بوده و کنترل نیروهای مسلح چین که بالغ بر 2.3 میلیون نفر می‌شود به عهده این کمیسیون است.

شو کای‌هو در سال 2012 نیز از دفتر سیاسی حزب کمونیست چین بازنشسته شد.

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که رییس جمهوری این کشور در یک سفر نظامی دو روزه به یک پایگاه در استان فوجیان در جنوب شرق چین اظهار داشت: نیروهای مسلح چین باید عمیقا درباره درس‌هایی که پرونده شو کای‌هو داشته اندیشیده و به طور کامل نفوذ وی را از بین ببرند.

خبرگزاری رسمی شینهوای چین به نقل از شی جین‌پینگ گزارش داد: ما باید با مسائل برجسته‌ای که در جریان تقویت ارتش با آن‌ها روبرو خواهیم شد به ویژه در زمینه تفکر سیاسی مقابله کنیم.

وی افزود: ارتش چین دارای مشکلاتی در حوزه مدیریت نیروها و افسرانش به ویژه تضمین رفتار درست آن‌ها است. نیروهای مسلح چین باید به سنت‌های مطلوبشان بازگشته و کاملا از این سنت‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این سنت‌ها شامل ترفیع عادلانه و صادقانه افسران، انضباط سخت‌گیرانه و فداکاری در راه انقلاب است.

رییس جمهوری چین همچنین گفت: ما باید کاملا اهمیت کار سیاسی در ارتش و نقش مهمی که ارتش ایفا کرده تایید کنیم و سنت‌های بزرگی که توسط نیاکان ما با خون تثبیت شد را به نسل‌های آینده منتقل کنیم. هرگز در عزم افزایش مبارزه با فساد خللی ایجاد نکنید.

انتهای پیام

کد N562065

وبگردی