آفتاب

مبارزه با فساد اولویت دولت اشرف غنی

مبارزه با فساد اولویت دولت اشرف غنی

رئیس جمهوری افغانستان وعده داد مبارزه با فساد، وضعیت امنیتی در این کشور را تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در حالی وعده تقویت اوضاع امنیتی در کشورش را داده که شبه نظامیان طالبان در حملاتی که در شرق افغانستان دست کم 12 نیروی امنیتی افغان را کشتند.

احمد زی در سخنانی که پس از بازگشت از سفر چهار روزه به چین در شهر کابل ایراد کرد، گفت: آنهایی که در سال 2010 تقریبا یک میلیارد دلار از بانک کابل اختلاس کردند در دادگاه محاکمه خواهند شد.

اشرف غنی مساله مبارزه با فساد مالی گسترده در افغانستان را یکی از اولویت‌های اصلی سیاست‌هایش خواند.

یکی از نخستین اقدامات وی پس از رسیدن به ریاست جمهوری بازگشایی پرونده بانک کابل و آغاز رویه‌های قضایی علیه چهره‌های بلندپایه متهم شده در این پرونده بود.

اشرف غنی احمد زی در خصوص وضعیت امنیتی افغانستان گفت که پکن تعهد داده تا به استقرار صلح در افغانستان پس از 30 سال جنگ در افغانستان کمک کرده و اینکه خاک افغانستان هرگز به عنوان کارگاهی برای حملات شبه نظامیان علیه دیگر کشورها استفاده نخواهد کرد.

این در حالی است که اشرف غنی در جریان سفربه چین، طالبان را دعوت کرد تا به فرایند صلح تحت حمایت جامعه بین المللی بپیوندد.

این نخستین بار بود که اشرف غنی مستقیما با شبه نظامیان طالبان که با افزایش حملاتشان به دنبال ساقط کردن دولت یک ماهه او هستند صحبت کرد.

اشرف غنی در کنفرانسی خبری که امروز (شنبه) از تلویزیون ملی افغانستان پخش شد گفت: صلح یک مساله آسان نیست اما یک مساله اجباری است. اگر برقراری صلح آسان بود ما تاکنون به صلح دست یافته بودیم.

وی تا کنون طرح پیشنهادی مشخصی برای مذاکره با صلح طالبان ارائه نداده است.

انتهای پیام

کد N562059

وبگردی