آفتاب

شهادت 7 فلسطینی و بازداشت 350 تن دیگر طی ماه اکتبر گذشته

شهادت 7 فلسطینی و بازداشت 350 تن دیگر طی ماه اکتبر گذشته

مرکز مطالعات اسرا و حقوق بشر "احرار" در گزارش ماهیانه خود درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و غزه طی ماه اکتبر گذشته اعلام کرد که طی این ماه هفت فلسطینی از جمله چهار کودک به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، بر اساس گزارش ماهیانه مرکز احرار، در ماه اکتبر گذشته هفت فلسطینی به دست نظامیان یا شهرک نشینان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند که چهار نفر از آنها کودکان زیر 15 سال هستند.

این گزارش اسامی کودکان شهید را بدین ترتیب اعلام کرد:

1- "بهاء سمیر بدری" (13 ساله) اهل رام الله که در اثر اصابت مستقیم گلوله به قلبش به شهادت رسد.

2- ایناس شوکت دار خلیل (چهار ساله) اهل رام الله که در اثر زیر گرفته شدن به وسیله خودروی یک شهرک نشین صهیونیست جان خود را از دست داد.

3- محمد سامی ابو جراد (9 ساله) اهل غزه که در اثر انفجار شی مشکوک بر جای مانده از مواد منفجره استفاده شده توسط ارتش صهیونیستی در جریان جنگ غزه به شهادت رسید.

4- عروه عبد الوهاب حماد (15 ساله) اهل رام الله که در اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

سه شهید دیگر نیز عبارتند از عبد الرحمان شلودی (20 ساله) اهل قدس، ابراهیم عدلی عسلیه (20 ساله) اهل قدس و شهید معتز حجازی (23 ساله) اهل قدس.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که طی این ماه 350 شهروند فلسطینی نیز بازداشت شده‌اند که 15 نفر از آنها کودک زیر 18 سال هستند. از میان بازداشت شدگان 90 نفر اهل قدس اشغالی، 82 نفر اهل الخلیل، 45 نفر اهل بیت لحم، 30 نفر از هر کدام از دو استان رام الله و البیره، 28 نفر اهل جنین، 20 نفر اهل سلفیت، 14 نفر اهل نابلس، 11 نفر اهل طولکرم، 10 نفر اهل طوباس، هشت نفر از هر کدام از دو منطقه اریحا و اغوار و چهار نفر اهل قلقیلیه هستند. نظامیان صهیونیستی همچنین طی ماه اکتبر گذشته هشت فلسطینی ساکن غزه را هم بازداشت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N561772

وبگردی