آفتاب

یدیعوت آحارونوت: اسرائیل به سیسی در شبه جزبره سیناء کمک اطلاعاتی می‌کند

یدیعوت آحارونوت: اسرائیل به سیسی در شبه جزبره سیناء کمک اطلاعاتی می‌کند

تحلیل‌گر نظامی برجسته در روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش کرد که ارتش مصر با استناد به اطلاعاتی که توسط دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی ارائه می‌کند حملات امنیتی را در شبه جزیره سیناء ترتیب می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ران بن یشای، تحلیل‌گر نظامی برجسته در روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت عنوان داشت: ارتش‌های مصر و اسرائیل مسئولیت‌ها را در جنگ علیه گروه‌های تندرو در شبه جزیره سیناء تقسیم کرده‌اند و در حالی که اسرائیل مسئولیت تهیه اطلاعات را با تکیه بر منابع انسانی و اینترنتی خود برعهده دارد ارتش مصر دست به حملاتی به تندروها می‌زند.

در این گزارش آمده است: دستگاه اطلاعات داخلی اسرائیل (شاباک) و شاخه اطلاعات نظامی (أمان) مسئولیت اطلاعات در خصوص اقدامات تندروها در سیناء را برعهده دارد و این اطلاعات به طرف مصری انتقال داده می‌شود.

بن یشای می‌گوید: ارتش اسرائیل به فعالیت در داخل سیناء به خصوص هنگامی که این مساله مربوط به ناکام گذاشتن طرح‌های گروه‌های مسلح یا در پاسخ به شلیک موشک‌ها باشد هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

وی تاکید می‌کند: جنگی که مسئولان مصری علیه گروه انصار بیت المقدس به راه انداخته‌اند به شکل گسترده‌ای به نفع اسرائیل است چرا که این گروه تهدیدی علیه امنیت اسرائیل به شمار می‌آید و این گروه در حال حاضر در حال مقابله با ارتش مصر است اما در آینده دست به حملاتی علیه اسرائیل خواهد زد.

بن یشای تصریح کرد: گروه انصار بیت المقدس در جریان جنگ اسرائیل به غزه چندین موشک گراد به اسکله ایلات شلیک کردند.

این تحلیل‌گر اسرائیلی عنوان داشت: این مساله برای اسرائیل بسیار اهمیت دارد که نظام کنونی در مصر باقی بماند.

انتهای پیام

کد N561724

وبگردی