آفتاب

اذعان رهبر ائتلاف مخالفان سوریه به اشتباهات این گروه

اذعان رهبر ائتلاف مخالفان سوریه به اشتباهات این گروه

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه اذعان کرد که از زمان آغاز بحران سوریه اشتباهاتی در میان مخالفان رخ داده است و تلاش‌هایی برای اصلاح این روند صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هادی بحره، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط با اذعان به وجود اشتباهاتی در روند تصمیم‌گیری‌های مخالفان اعلام کرد: این اشتباهات به این دلیل رخ داده است که این اولین اقدامی است که از نیم قرن گذشته در سوریه رخ داده است.

وی تاکید کرد: گام‌های بسیاری برای هماهنگی میان نهادهای تشکیل شده توسط ائتلاف با ارتش آزاد سوریه صورت می‌گیرد. مخالفان خود را به عنوان جایگزینی برای نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه مطرح نمی‌کنند بلکه خواهان تحقق صلح در سوریه هستند.

هادی بحره در پاسخ به سوالی درخصوص کاهش حمایت‌های عربی و بین‌المللی از ائتلاف مخالفان به دلیل دادن اولویت به جنگ با داعش گفت: کاهش حمایت‌های انسانی و امداد رسانی به مردم صورت گرفته و این بزرگترین فاجعه انسانی است. سازمان جهانی غذا کمک‌های خود را به میزان 40 درصد کاهش داده که علت آن عدم پایبندی کشورهای حامی سوریه به تعهداتشان بود و این کوتاهی از سوی جامعه بین‌الملل قابل توجیه نیست.

وی همچنین بر اهمیت مشارکت مخالفان سوریه در نشست ژنو و ارائه نقشه راهی برای مخالفان تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N561560

وبگردی