آفتاب

افشاگری‌ ژنرال اسرائیلی‌ از آموزش نیروهای صهیونیستی برای جنگ آتی با لبنان

افشاگری‌ ژنرال اسرائیلی‌ از آموزش نیروهای صهیونیستی برای جنگ آتی با لبنان

یکی از ژنرال‌های برجسته ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد که نیروهای اسرائیلی برای جنگ آتی با لبنان تحت آموزش‌های گسترده‌ای قرار دارند و این چنین جنگی حتمی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یک ژنرال برجسته اسرائیلی در تیپ شمالی ارتش اسرائیل اعلام کرد: با توجه به تحولات سوریه و جایگاه ثابت و قوی ایران در منطقه و نزدیک بودن امضای توافق میان غرب و ایران، اسرائیل در مقابل اوضاع جدیدی قرار می‌گیرد که در آن هر اسرائیلی در آماج این تهدیدها قرار دارد.

این ژنرال اسرائیلی با فاش کردن این مساله که نیروهای وی تحت آموزش‌های گسترده‌ای برای جنگ آتی با لبنان هستند، تاکید کرد: وقوع چنین جنگی حتمی است.

روزنامه الشرق الاوسط نیز گزارش داد که این آموزش‌ها در چندین منطقه از جمله در اراضی اشغالی جولان سوریه و در مناطقی در نقب و روستای شبیه به روستاهای لبنان در این مناطق ایجاد شده است.

همچنین اسرائیلی‌ها تونل‌هایی برای مقابله با این مساله درست کردند که احتمالا حزب الله تونل‌هایی شبیه به تونل‌های نوار غزه ایجاد خواهد کرد.

این ژنرال اسرائیلی عنوان داشت که با گذشت دو ماه از عملیات صخره سخت فرماندهی منطقه شمالی و همچنین تمام کادر ارتش اسرائیل این مساله را می‌دانند که باید مردم برای این مساله آماده شوند که جنگ آتی در جبهه شمالی اسرائیل رخ خواهد داد و این جنگ شبیه حملات صورت گرفته در تابستان 2014 (حمله اسرائیل به نوار غزه) نخواهد بود چرا که حزب الله موشک‌هایی در اختیار دارد که 10 برابر موشک‌ها در غزه است و این موشک‌ها بسیار پیشرفته هستند.

همچنین نیروهای حزب الله نیز تجارب مبارزاتی بسیاری به دست آورده‌اند.

وی افزود: اگر ما شنیدیم که فرودگاه بن گورین به دلیل شلیک موشک‌ها از غزه به مدت دو روز بسته شد اما مشخص است که در جنگ آتی با حزب الله فرودگاه بن گورین و اسکله حیفا از روز نخست جنگ بسته خواهند شد.

تحلیل‌گران صهیونیست نیز اعلام کردند که دغدغه درگیری‌های آتی با حزب الله خواب را از چشمان فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی ربوده است.

انتهای پیام

کد N561371

وبگردی