آفتاب
کریمی اصفهانی:

برای اصولگرایان شخص ملاک نیست بلکه مجموعه تصمیم می‌گیرد

برای اصولگرایان شخص ملاک نیست بلکه مجموعه تصمیم می‌گیرد

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار، گفت: کسانی را که سهم‌خواهی داشته باشند نمی‌توانیم اصولگرا بدانیم.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار، گفت: کسانی را که سهم‌خواهی داشته باشند نمی‌توانیم اصولگرا بدانیم.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص زعیم اصولگرایان در نبود آیت‌الله مهدوی کنی، اظهار کرد: محوریت اصولگرایان با جامعتین است. طبیعی است در رأس یک مجموعه مقتدر افراد مورد وثوق و احترام هستند و معمولا ممکن است فعالیت‌ها به پای آنها نوشته شود.

وی ادامه داد: اگر روزی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در رأس جامعه روحانیت مبارز بود، آن چه را که منتقل می‌کرد نظر و خرد جمعی جامعه روحانیت به حساب می‌آمد. به همین دلیل برای اصولگرایان شخص ملاک نیست بلکه مجموعه تصمیم می‌گیرد. لذا شخصیت حقوقی برای ما مهم است.

این فعال سیاسی اصول‌گرا درباره این‌که رهبر اصولگرایان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چقدر می‌تواند در اجماع جناح راست موثر باشد، یادآور شد: همه اصول‌گرایان باید به اصول معتقد باشند و وحدت هر جناحی هم بستگی به این دارد که چه مقدار به اصول خود اعتقاد دارند. اگر تشکل‌های و افراد کمتر سهم‌خواهی داشته باشند طبیعی است که وحدت راحت‌تر به دست می‌آید. اگر صلاحیت‌ها و آن‌چه صلاح نظام است را در نظر بگیریم قطعا می‌توانیم به وحدت برسیم. کسی که ویژگی سهم‌خواهی داشته باشد را نمی‌توانیم اصولگرا بدانیم چون شایسته‌سالاری از همه چیز مهم‌تر است.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در پایان اظهار کرد: ما اصولگرایان پیش از این هم چنین بودیم و خرد جمعی مجموعه جامعتین برایمان ملاک عمل بود. پس همان چیزی که قبل از این انجام می‌دادیم امروز هم به کار خواهیم بست. مسلما شخصی را که مجموعه جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم (جامعتین) در رأس قرار می‌دهند از این جایگاه برخوردار است که بتواند با استفاده از خرد جمعی وحدت اصولگرایان را شکل دهد.

انتهای پیام

کد N561243

وبگردی