آفتاب

چه کسانی عضو شبکه ملی نخبگان مهارتی هستند؟

چه کسانی عضو شبکه ملی نخبگان مهارتی هستند؟

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهارت‌آموختگان کارآفرین و مخترع و برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت به عنوان اعضای شبکه ملی نخبگان مهارتی نام برد.

کوروش پرند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شبکه ملی نخبگان مهارتی در سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور ایجاد شده و وظیفه شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی را برعهده دارد.

وی اهداف شبکه نخبگان مهارتی را تقویت قابلیتهای نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی، شناساندن مربیان برجسته و نخبه مهارتی، تشویق به خلق نوآوری‌های مهارتی و گسترش فعالیتهای مهارت بنیان ذکر کرد.

پرند افزود: کلیه مهارت آموختگانی که موفق به تجاری سازی ایده خود شوند، مهارت آموختگان مخترع، مهارت آموختگان کارآفرین و برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت به عنوان اعضای شبکه ملی نخبگان مهارتی شناخته می‌شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت گسترش فرهنگ مهارت آموزی، تشکیل شبکه ملی نخبگان مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و در اختیار داشتن تیم قوی مهارت آموزان‌ باید نگاه ویژه‌ای به مسابقات مهارت داشته باشیم.

پرند در ادامه درباره ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای در صنایع اظهار کرد: بخشی از آموزشهای سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در قالب آموزش در صنایع برای شاغلان بازار کار ارائه می‌شود.

وی هدف از ارائه این آموزشها را صیانت از نیروهای کار و ارتقای سطح مهارت آنان همگام با فناوری‌های روز ذکر کرد.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بخش عمده‌ای از این آموزشها در مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در زمینه‌های علوم فنی و مهندسی و حوزه‌های مدیریتی به منظور گسترش آموزشهای فنی و حرفه‌ای و تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N561121

وبگردی