آفتاب

ریشه بدبینی از کجاست؟

ریشه بدبینی از کجاست؟

اگر شما کسی هستید که همیشه فکر می‌کنید بدترین اتفاق‌ها قرار است رخ دهد بدانید که منطقه‌ای کوچک از مغزتان به نام هابنولا مقصر است.

به گزارش پایگاه خبری سلامانه و به نقل از Daily Mail دانشمندان بریتانیایی با بررسی دقیق این ناحیه از مغز که به ما در شرف وقوع بودن چیزهای بد را هشدار می‌دهد می‌گویند هابنولا (Habenula) که اندازه نصف یک نخودفرنگی است نقش مهمی در باخبر شدن ما از تجربه‌های بد دارد. برای برخی افراد اگر هابنولا بیش‌ازحد فعال باشد با افسردگی، بدبینی و نگاه منفی به زندگی ارتباط دارد.
اسکن مغز 23 زن سالم که به آن‌ها یک مجموعه تصادفی عکس نشان داده شد که برخی از آن‌ها شوک الکتریکی دردناکی را در دست چپشان ایجاد کرد محققان را به این نتیجه رساند که تصاویری که با شوک همراه بودند بخش هابنولای مغز را فعال کردند و این پاسخ زمانی که زنان انتظار دریافت شوک الکتریکی را داشتند بسیار قوی بود.
به گفته یکی از محققان کالج دانشگاهی لندن این ناحیه تجربه‌های ما را ردیابی می‌کند و بیشتر به چیز بدی که قرار است اتفاق بیفتد پاسخ می‌دهد. مطالعه ما نشان داد که هابنولا نمی‌گوید که آیا آن چیز بد به رویدادهای منفی منجر می‌شود یا خیر بلکه سیگنال‌هایی در مورد این می‌دهد که چقدر باید منتظر نتایج بد بود.
دانشمندان امیدوار هستند که با فهم بیشتر در مورد چگونگی عملکرد این منطقه از مغز بتوانند روش جدیدی برای درمان افسردگی که خمودی و نگرش منفی و مقاومت در برابر درمان را به همراه دارد بیابند.
کد N560938

وبگردی