آفتاب

ژاپن شهرک‌سازی‌های جدید اسرائیل را محکوم کرد

ژاپن شهرک‌سازی‌های جدید اسرائیل را محکوم کرد

ژاپن به شدت تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث واحدهای مسکونی جدید در قدس شرقی را محکوم کرده و به این رژیم هشدار داد تا از اتخاذ تصمیمات یک‌جانبه بپرهیزد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت امور خارجه ژاپن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم اسرائیل برای ساخت 1060 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی تاثیری منفی بر روی شرایط امنیتی کنونی در قدس می‌گذارد خصوصا اینکه تنش‌ها رو به افزایش است. این اقدامات همچنین بر روی تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و راه حل تشکیل کشور تاثیری منفی دارد.

شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی نقض قوانین بین‌المللی است و دولت ژاپن مکررا از این رژیم درخواست کرده تا فعالیت‌های خود را در این زمینه به صورت کامل متوقف کند.

دولت ژاپن در این بیانیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید از هرگونه تصمیم یکجانبه اجتناب کند چرا که منجر به ایجاد تغییراتی در قدس شرقی و نیز کرانه باختری می‌شود که در روند صلح نتیجه معکوس دارد.

ژاپن بار دیگر از طرفین اسرائیل و فلسطین درخواست کرد تا اعتماد متقابل را افزایش داده و به تلاش‌های قاطع برای برقراری صلح ادامه دهند.

انتهای پیام

کد N560815

وبگردی