آفتاب

تقدیر روسیه از نقش منطقه‌ای اردن در دیدار لاوروف و ناصر جوده

تقدیر روسیه از نقش منطقه‌ای اردن در دیدار لاوروف و ناصر جوده

در دیدار وزرای خارجه اردن و روسیه در موسکو، آخرین تحولات منطقه خاورمیانه و راه‌های مبارزه با پدیده تروریسم بررسی شد. لاوروف در این دیدار از نقش "محوری" اردن در منطقه تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری عمون اردن، به دنبال دیدار ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، وزرای خارجه دو کشور برای پیگیری توافق‌های نشست سران در موسکو با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار، ناصر جوده وزیر خارجه اردن و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره آخرین تحولات منطقه خاورمیانه، راه‌های مبارزه با تروریسم، روابط دو جانبه موسکو و راه‌های توسعه آن بحث و گفتگو کردند. جوده در این دیدار نقش روسیه در مسائل منطقه را بسیار مهم خواند.

در این دیدار وزیران خارجه دو کشور درباره آخرین تحولات در سوریه،‌ اهمیت دستیابی به راه حلی سیاسی برای تامین امنیت و آرامش در این کشور و حفظ تمامیت ارضی آن و اهمیت اتحاد قدرت‌های منطقه‌ای برای مقابله با تروریسم، گفتگو کردند.

در این دیدار به موضوع محوری و اصلی نزاع در منطقه، فلسطین هم پرداخته شد و درباره اهمیت ایجاد دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین، برپایی کشور مستقل فلسطین با حفظ حاکمیت ملی آن بر اساس مرزهای سال 1967 با پایتختی قدس تاکید شد.

وزیر خارجه اردن با اشاره به موضع گیری کشورش در حمایت از فلسطین در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

این مقام اردنی در ادامه از جامعه بین الملل خواست به مسئولیت خود برای توقف این تجاوزات و اعمال فشار بر اسرائیل به عنوان تنها اشغالگر جهان عمل کند.

در این نشست لاوروف با تقدیر از نقش اردن در حمایت از مقدسات مسلمانان و مسیحیان،‌ از نقش محوری این کشور در تحقق صلح و آرامش در منطقه تقدیر کرد.

انتهای پیام

کد N560782

وبگردی