آفتاب

پنتاگون اعزام کارشناسان نظامی به الانبار عراق را خواستار شد

پنتاگون اعزام کارشناسان نظامی به الانبار عراق را خواستار شد

به دنبال ادامه پیشروی‌های داعش در الانبار عراق و انجام کشتارهای متعدد در این استان، پنتاگون کمک فوری و اعزام کارشناسان نظامی برای عشایر سنی محاصره شده توسط داعش را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد: واشنگتن نیاز دارد که ماموریت خود را در عراق گسترش دهد و به سنی‌هایی که در استان الانبار علیه داعش می‌جنگند کمک اطلاعاتی بدهد و برای آنان مشاور نظامی اعزام کند.

وی گفت: پیش از اعزام مشاور نظامی به استان الانبار، عشایر این منطقه نیاز دارند که از سوی دولت از لحاظ تجهیزات نظامی و مهمات تامین شوند.

دمپسی در خصوص اقدامات اخیر داعش در الانبار و اعدام‌های گسترده علیه عشایر سنی این منطقه توسط داعش نیز گفت: به همین دلیل است که ما باید ماموریت آموزش و ارائه مشورت و کمک نظامی به عشایر سنی مستقر در الانبار را آغاز کنیم اما پیش شرط این کار این است که دولت عراق عشایر این منطقه را مسلح کند. ما نشانه‌های مثبتی در این زمینه مشاهده کرده‌ایم اما هنوز دولت عراق اقدامی جدی اتخاذ نکرده است.

آمریکا هم اکنون 1400 نیروی نظامی در عراق دارد که 600 تن از آنها به عنوان مشاور نظامی در بغداد و اربیل به فعالیت مشغولند.

از سوی دیگر نروژ نیز اعلام کرد که کشورش به زودی 120 نظامی به عراق اعزام خواهد کرد تا به نیروهای این کشور در رویارویی با داعش آموزش دهند.

انتهای پیام

کد N560592

وبگردی