آفتاب
رئیس کل دادگستری لرستان:

امر به معروف یک حرکت اجتماعی جهانی است

امر به معروف یک حرکت اجتماعی جهانی است

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: امر به معروف یک حرکت اجتماعی جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، بدری در همایش امر به معروف ونهی از منکر، افزود: بر طبق اصول مسلم شرع و قانون اساسی و بخصوص اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف ونهی از منکر جز اولین اصول قانونی حکومت اسلامی است و مساعدت و همکاری رسانه‎ها و هیات‌های مذهبی در اجرای این فریضه الهی بسیار مهم است.

رئیس شورای قضایی استان با بیان این که زمانی انتظارات ما از ستاد امر به معروف و نهی از منکر محقق می‎شود که مقررات امر به معروف و نهی از منکر جنبه قانونی به خود بگیرد، اظهار کرد: خوشبختانه مجلس طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را در دستور کار خود قرار داده است که اکنون در دست تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

بدری با بیان این که در قسمت‎هایی از این قانون، پشتیبانی‎های قانونی برای مأموران امر به معروف و نهی از منکر پیش‎بینی شده است، تصریح کرد: در این قانون نهادی تعیین شده که اگر به آمران به معروف و ناهیان از منکر آسیب جسمی وارد شود، مورد پوشش قانون جامع ایثارگران قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: امر به معروف فقط مختص به کشور ما نیست و یک حرکت اجتماعی جهانی است که در تمام دنیا فرهنگ شده و سازمان‎های مردم نهاد برای این کار تاسیس شده است، منتها ملاک ارزش‎ها در کشورها متفاوت است.

وی گفت: تکریم ارباب رجوع و حفظ بیت‎المال از دیگر مباحث مطرح شده در قانون امر به معروف و نهی از منکر است و در این قانون، امر به معروف و نهی از منکر زبانی وظیفه مأموران امر به معروف و نهی از منکر و جز وظایف حکومت است، اما در همه حال باید حریم خصوصی مردم رعایت شود.

انتهای پیام

کد N560582

وبگردی