آفتاب
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی:

پیگیری بورسیه‌های غیرقانونی موجب افزایش اعتماد عمومی شده است

پیگیری بورسیه‌های غیرقانونی موجب افزایش اعتماد عمومی شده است

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: اعتماد مردم نسبت به دولت و نظام به دلیل پیگیری بورسیه‌های غیرقانونی توسط دولت افزایش یافته است.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که مردم به دنبال از بین بردن تبعیض و بی‌عدالتی‌ها بوده و به همین دلیل هم انقلاب کرده و جمهوری اسلامی را تاسیس کردند، اظهار کرد: مردم از بی‌عدالتی و تبعیض ناراضی هستند و علاقه ندارند رابطه جای ضابطه را بگیرد.

وی افزود: مردم در پرونده بورسیه‌های غیرقانونی احساس می‌کنند عده‌ای بر اساس ارتباطات خود با نهادهایی یا سهل‌انگاری یا تخلف مسئولان بورسیه گرفتند بنابراین مردم این مطالبه را دارند که باید با این افراد برخورد شود، البته مردم فقط نسبت به پرونده بورسیه‌ها حساس نیستند، بلکه آنها به دنبال حاکم کردن قانون و مقررات در کشور بوده و با هر عاملی که سلامت نظام اداری کشور را به خطر بیندازد مخالف هستند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی همچنین با اشاره به این‌که اگر نظارتی وجود نداشته باشد، تخلف‌ها به فسادهای بزرگ تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با بورسیه‌های غیرقانونی برخورد قانونی شود تا احساس شود در کشور نظارت قوی وجود دارد. در این راستا ورود دولت به پرونده بورسیه‌های غیرقانونی اقدام مناسب و در جهت نظارت بر عملکردهای مسئولان است.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: البته در پیگیری پرونده‌های بورسیه‌ها باید توجه داشت که آبروی افراد برده نشود و کسانی که استحقاق دریافت بورسیه را داشته‌اند به ناحق محکوم نشوند. نفس ورود دولت و شفاف‌سازی بورسیه‌ها از سوی دولت اقدام مناسبی بود.

راه‌چمنی با اشاره به این‌که به هر حال در نظام اجرایی کشور تخلفی صورت گرفته و اکنون رییس‌جمهور خود وارد این مساله شده و پیگیری این مساله را به مجلس نسپرده است، گفت: بالاخره پیگیری این مساله با مخالفت‌هایی هم مواجه شده، اما دولت باید در این مسیر قانون را رعایت کرده و راه خود را ادامه دهد. ممکن است افراد با هر انگیزه‌ای با دولت مخالفت کنند، اما اگر دولت در راستای اجرای قوانین گام بر می‌دارد باید راه خود را ادامه دهد.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در پایان افزود: پیگیری تخلفات انجام گرفته در کشور مثل پرونده رانت سه هزار میلیاردی بابک زنجانی یا وصول معوقات می‌تواند اعتماد مردم را افزایش دهد. در این شرایط مردم متوجه می‌شوند که دولت و نظام به جد درصدد مقابله با بی‌قانونی‌ها هستند، بنابراین اعتماد مردم افزایش می‌یابد. در پرونده بورسیه‌های غیرقانونی نیز در اثر پیگیری‌های دولت اعتماد مردم افزایش یافته است.

انتهای پیام

کد N560448

وبگردی