آفتاب

رئیس‌جمهوری نیجریه بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کند

رئیس‌جمهوری نیجریه بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کند

دفتر ریاست جمهوری نیجریه تاکید کرد که رئیس جمهوری این کشور فوریه سال جاری میلادی بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه امروز (پنجشنبه) به عنوان نامزد حزب حاکم دموکراتیک مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهد کرد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری نیجریه در بیانیه‌ای گفت: گودلاک جاناتان از تمامی مردم نیجریه، اعضای حزب دموکراتیک مردم، دوستان و همکارانی که از او به خاطر دستاوردهای دولت در چهار سال اخیر قدردان هستند، تشکر کرد.

این افراد از جاناتان خواسته‌اند تا برای دومین دوره در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

این بیانیه صرفا یک تشریفات در سیاست نیجریه محسوب می‌شود چرا که جاناتان در حال حاضر تنها نامزدی است که توسط هیات حزب حاکم دموکراتیک مردم تایید شده است.

دولت جاناتان به خاطر بی‌ثباتی برای پایان دادن به اقدامات شورشی شبه نظامیان بوکوحرام، واکنشش به ربوده شدن بیش از 200 دختر نوجوان و به خاطر رسوایی‌های بسیار زیاد درباره فساد نفتی مورد انتقادهای شدید قرار گرفته است.

با این حال گودلاک جاناتان ظاهرا همچنان در موضع قدرت قرار دارد چرا که هیچ جانشین مشخصی برای وی وجود ندارد و انتخابات نیجریه بیشتر به قدرت و نفوذ تمایل دارد تا سیاست.

انتهای پیام

کد N560300

وبگردی