آفتاب

خرازی:توافق جامع بستگی به تصمیم 1+5 دارد

خرازی:توافق جامع بستگی به تصمیم 1+5 دارد

رئیس شورای روابط خارجی کشور با اشاره به مهلت مذاکرات جامع و امکان تحقق توافق میان ایران و 1+5‌ تا سوم آذرماه گفت: امکان تحقق بستگی به تصمیم طرف مقابل(1+5) دارد و گرنه ایران برای حل مسائل غربی‌ها مشروط بر اینکه حقوق‌اش تامین شود، آماده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌کمال خرازی رئیس شورای روابط خارجی در پاسخ به اینکه آیا توافق جامع میان ایران و 1+5 تا سوم آذر را محتمل می دانید گفت: توافق بستگی به خواست طرف مقابل دارد و اینکه چقدر مسائل بین‌المللی منطقه ای و حتی مسائل خودشان را در نظر بگیرند. آنها نمی توانند در این که ایران با ثبات‌ترین کشور منطقه است، تردید کنند. اگر ادعایشان درست است و معتقدند که دنبال صلح و آرامش هستند به طور طبیعی باید مسائل‌شان را با ایران حل کنند. آن هم به شکلی که حقوق ایران تضییع نشود.

وی ادامه داد: ایران چیزی فراتر از حق قانونی خود در مذاکرات هسته‌ای نخواسته است. ما بر اساس ان‌پی‌تی خواستار احقاق حقوقمان هستیم و طبیعتا از آن هم کوتاه نمی‌آییم. مقام معظم رهبری خطوط قرمز را در مذاکرات خیلی دقیق ترسیم کرده‌اند و مذاکره‌کنندگان هم در همان چارچوب در حال مذاکره هستند.

خرازی تاکید کرد: فشار تحریم و زیاده‌خواهی نمی‌تواند مشکل را در مذاکره حل کند. آنها ملت ایران را تجربه کردند که به هر قیمتی بر ارزش‌های خود ایستادگی می‌کند. بنابراین بهترین فرصت برای آنهاست که بتوانند مسائل‌شان را با ایران حل و فصل کنند و ایران به طور طبیعی نقش مثبت خود را در منطقه ایفا خواهد کرد و تا به حال هم این نقش را ایفا کرده است.

وزیر خارجه پیشین کشورمان خاطر نشان کرد: جدایی آنها از ایران به ضرر آنها است بنابراین تحقق توافق به تصمیم آنها بستگی دارد و گرنه ایران برای حل مسئله آماده است اما مشروط بر اینکه حقوق ایران ضایع نشود.

تکمیل می‌شود

کد N560027

وبگردی